Tyto nové modely řady „DX-7“ poskytují v každém ohledu výrazně vyšší výkon než stroje Stage IV předchozí generace. Kombinují zvýšenou kapacitu nosiče nástrojů, nové funkce asistence obsluhy a vyšší komfort s novými funkcemi, které zvyšují palivovou účinnost, dobu provozuschopnosti a návratnost investic. Jejich předností je vyšší výkon, robustnost a agilita.
Uspokojení poptávky po rypadlech pro stísněné prostory
Nové pásové rypadlo DX235LCR-7 se zkráceným poloměrem otáčení nabízí vynikající výkopový výkon spolu s flexibilitou, pohodlím a nízkými provozními náklady v kompaktním provedení s poloměrem otáčení zadní části pouhých 1724 mm. Uspokojuje tak zvýšenou poptávku po kompaktních strojích uzpůsobených pro práci v blízkosti budov a ve stísněných prostorách.
Trend ve prospěch strojů se zkráceným poloměrem otáčení sílí z důvodu nedostatku prostoru, zejména na staveništích v centrech městech a na dalších místech s hustou zástavbou. Významnou roli v zájmu o kompaktní stroje hraje i požadavek ponechávat při výstavbě silnic a železnic sousední jízdní pruhy a koleje otevřené, zatímco se podél nich pracuje.
Nový režim naklápěcího rotátoru
Na ovládacím panelu u všech nových rypadel je k dispozici nový režim Naklápěcí rotátor, který lze zvolit pro zajištění optimalizovaného hydraulického průtoku, a pomoci tak maximalizovat přesnost práce naklápěcího rotátoru odstraněním zpětného tlaku. Tento nový režim naklápěcího rotátoru představuje speciální režim obousměrného průtoku, je ale řízen systémem EPOS jako režim jednosměrného průtoku, s přímým návratem do nádrže v každém směru, aby se zabránilo zpětnému tlaku a zvýšil se průtok a ovladatelnost.
Nová těžší protizávaží pro práci s naklápěcími rotátory
Těžké standardní protizávaží o hmotnosti 5,0 tuny u modelů DX235LC-7 a DX255LC-7 a ještě těžší standardní protizávaží o hmotnosti 6,4 tuny u modelu DX235LCR-7 přispívají k optimalizované stabilitě a vyšším zvedacím kapacitám těchto strojů. Modely DX235LCR-7 a DX255LC-7 lze dále vylepšit novými volitelnými těžšími protizávažími o hmotnosti 7,4 tuny u modelu DX235LCR-7 a 5,5 tuny u modelu DX255LC-7. Tato volitelná těžší protizávaží jsou zvláště vhodná pro práci s těžším příslušenstvím, např. naklápěcími rotátory.
Doosan také modernizoval konstrukci standardních a volitelných protizávaží, aby zajistila lepší dostupnost při servisu a co nejpohodlnější provádění prací údržby.
Stejně jako ostatní modely nových pásových a kolových rypadel Doosan střední třídy disponují všechny nové 23–25tunové modely novým inteligentním hydraulickým systémem, který přináší zlepšení přibližně o 30 % při pracích s příslušenstvím ve srovnání s předchozími modely rypadel. Nový systém využívá inteligentní logiku hydrauliky pro optimální rozdělení hydraulického průtoku, když rameno i přídavné zařízení pracují současně, s novým prioritním ventilem a dodatečným hydraulickým vedením udržujícím nepřetržitý hydraulický průtok k přídavnému zařízení, i když je rameno právě používáno.
Nová funkce jemného otáčení
Další novinkou v základní výbavě je funkce Fine Swing (Jemné otáčení), která minimalizuje otřesy působící na zvednutý předmět při zahájení nebo zastavení otáčivého pohybu rypadla. Nová funkce má za cíl zvýšit pohodlí obsluhy díky plynulým pohybům, pomoci chránit bezpečnost okolních pracovníků a zabránit škodám způsobeným pádem předmětu z rypadla.
Kolová rypadla standardně obsahují nové zvedací oko, které je součástí odlitku tlačného prvku pro připojení lžíce na konci ramena. Nové zvedací oko má maximální nosnost 5 tun a obsahuje speciální vložku pouzdra zabraňující deformaci zvedacího otvoru.
Zvýšené pohodlí a ovladatelnost
Technicky vyspělá kabina nových rypadel vyniká prostorností a ergonomií, čímž posouvá pohodlí obsluhy a snadnost ovládání na novou úroveň. Vylepšená kabina je vybavena novým vysoce kvalitním sedadlem a standardně nabízí více funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerých aplikacích.
Mezi další klíčové nové funkce v kabině a jejím okolí patří:
- Nová 8palcová obrazovka Doosan Smart Touch, která poskytuje více informací
- DAB Audio (Systém volání handsfree a Bluetooth)
- Bezklíčové startování (Doosan Smart Key) a dálkové uzamykání/odemykání dveří
- Koženkové sedadlo s vyhříváním (s volitelnou funkcí chlazení)
- Systém paralelních stěračů a nové provedení pedálů
- Vylepšené proudění vzduchu pro odmrazování a klimatizaci
- Standardně 8 LED pracovních světel
- Volitelně další 4 LED světla
- AVM – sledování výhledu do všech stran pomocí 360° kamer (volitelně)
- Ultrazvuková detekce překážek (volitelně – nelze u DX235LCR-7)
Nový motor Stage V
Všechny nové modely jsou poháněny nejnovější generací šestiválcového dieselového motoru Doosan DL06V, který poskytuje výkon 129 kW (173 k) při 1800 ot./min, 141 kW (189 k) při 1900 ot./min a 141 kW (189 k) při 1900 ot./min u modelů DX235LC-7, DX235LCR-7 a DX255LC-7.
Motor DL06 přináší nové řešení, které překračuje požadavky normy Stage V bez recirkulace výfukových plynů (EGR), a které zvyšuje množství vzduchu dostupného během spalování, zvyšuje teplotu procesu a výrazně snižuje množství produkovaných pevných částic. Vysoce účinná technologie následného zpracování DOC/DPF+SCR zajišťuje minimální emise. Díky tomu je potřeba údržby filtru pevných částic (DPF) výrazně omezena – dochází k ní až po 8000 provozních hodinách.
Inteligentní řízení výkonu SPC3
U nových kolových rypadel zvýšená palivová účinnost motoru DL06 v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 přináší úsporu paliva ve srovnání se stroji předchozí generace. U nových modelů jsou nyní k dispozici čtyři režimy výkonu, které pomáhají zjednodušit obsluhu nových rypadel ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace strojů. Obsluha může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu.
Telematický systém DoosanCONNECT
Na všech nových modelech je už z výroby standardně nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro správu vozového parku DoosanCONNECT. Systém nabízí webové řešení, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel Doosan (od 14 tun), u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.
Pro více informací o stavebních strojích Doosan navštivte www.doosanequipment.eu nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.
Stručné specifikace pro rypadlo Doosan DX235LC-7
• Lžíce: 1,2 m3
• Provozní hmotnost: 23,3 tuny
• Výkopová hloubka (standardní přední část): 6095 mm
• Výkopový dosah (standardní přední část): 9465 mm
• Výkopová výška (standardní přední část): 9450 mm
• Celková šířka (s deskami pásu 600 mm): 2540 mm
• Výška (standardní přední část): 2190 mm
• Celková délka v pojezdové poloze (standardní přední část): 9566 mm
• Poloměr otáčení zadní části: 3575 mm
• Rypná síla na lžíci (ISO): 15,6 tuny
• Rypná síla na ramenu (ISO): 12,7 tuny
• Zvedací kapacita v dosahu 6 m: 8,27 tuny
• Pojezdová rychlost: nízký rozsah – 3,0 km/h, vysoký rozsah – 5,3 km/h
• Motor (čistý SAE J1995): 6válcový Doosan DL06V Stage V, 129 kW (173 k) při 1800 ot./min
Stručné specifikace pro rypadlo Doosan DX235LCR-7
• Lžíce: 1,2 m3
• Provozní hmotnost: 25,3 tuny
• Výkopová hloubka (standardní přední část): 6680 mm
• Výkopový dosah (standardní přední část): 9830 mm
• Výkopová výška (standardní přední část): 10805 mm
• Celková šířka (s deskami pásu 600 mm): 2990 mm
• Výška (standardní přední část): 3123 mm
• Celková délka v pojezdové poloze (standardní přední část): 9940 mm
• Poloměr otáčení zadní části: 1724 mm
• Rypná síla na lžíci (ISO): 15,6 tuny
• Rypná síla na ramenu (ISO): 12,4 tuny
• Zvedací kapacita v dosahu 6 m: 8,31 tuny
• Pojezdová rychlost: nízký rozsah – 3,2 km/h, vysoký rozsah – 5,8 km/h
• Motor (čistý SAE J1995): 6válcový Doosan DL06V Stage V, 141 kW (189 k) při 1900 ot./min
Stručné specifikace pro rypadlo Doosan DX255LC-7
• Lžíce: 1,4 m3
• Provozní hmotnost: 25,7 tuny
• Výkopová hloubka (standardní přední část): 6310 mm
• Výkopový dosah (standardní přední část): 9650 mm
• Výkopová výška (standardní přední část): 9275 mm
• Celková šířka (s deskami pásu 600 mm): 3200 mm
• Výška (standardní přední část): 2995 mm
• Celková délka v pojezdové poloze (standardní přední část): 10145 mm
• Poloměr otáčení zadní části: 3730 mm
• Rypná síla na lžíci (ISO): 17,0 tuny
• Rypná síla na ramenu (ISO): 14,6 tuny
• Zvedací kapacita v dosahu 6 m: 9,37 tuny
• Pojezdová rychlost: nízký rozsah – 3,2 km/h, vysoký rozsah – 5,6 km/h
• Motor (čistý SAE J1995): 6válcový Doosan DL06V Stage V, 141 kW (189 k) při 1900 ot./min