V cloudovém prostředí Aquarea Service Cloud (ASC) naleznou uživatelé nástroje pro rychlé a snadné dokončení provozního zásahu a údržby, kdy mají k dispozici technické informace uložené v cloudové databázi. ASC také zjednodušuje údržbu díky možnosti identifikovat nastalé události před výjezdem servisního technika.
Výhody ASC pro servisní firmy
Jednou ze společností, která využívá výhod Aquarea Service Cloud, je firma Elektro Pešek, s. r. o. sídlící v Slatiňanech na Chrudimsku. „Panasonic Aquarea Service Cloud se pro nás stal nepostradatelným nástrojem, který ulehčuje servis a služby zákazníkům. Jsme díky němu schopni na dálku systém zákazníkovi nastavit, provést diagnostiku a predikovat nebo identifikovat případnou závadu bez výjezdu technika,“ říká Jiří Pešek, jehož společnost působí na českém trhu již od roku 1989.
Mezi hlavní přínosy ASC řadí společnost Elektro Pešek:
- Dokonalý přehled o funkci tepelného čerpadla a jeho provozu.
- Okamžité informace o případné závadě, kdy je zpráva o závadě doručena na e-mailovou adresu servisu i zákazníka.
- Pokud nejde vyřešit závadu přes Service Cloud ani telefonicky se zákazníkem, vyjíždí servisní technik již vybaven potřebnými náhradními díly. Ušetří tak cestu k zákazníkovi, když by s sebou neměl potřebný díl. Pomocí diagnostiky Service Cloudu lze velmi dobře odhalit možný problém.
- Závady, které se projevují např. občas nebo jinak nestandardně, lze těžko diagnostikovat. Pomocí Service Cloudu lze nahrávat a ukládat data ve formě grafů a sledovat příčinu problémů. ASC velice usnadňuje servis zařízení.
- Další velkou výhodou je úspora času i financí – není nutné absolvovat výjezdy kvůli nastavení a diagnostice.
„Před ASC jsme více než 90 % výjezdů absolvovali za účelem optimalizace nastavení a úpravy teplotní pohody v domě. Většina našich zákazníků jsou laici a nezvládnou si tepelnou pohodu nastavit bez asistence. Právě pro takové případy je ASC ideální, protože nastavení provedeme za klienta. Ve výsledku tak ASC ušetří peníze klientovi za výjezd technika a nám čas,“ říká Jiří Pešek, a dodává konkrétní čísla: „Kdybychom ASC neměli, museli bychom denně navíc uskutečnit 3-5 výjezdů spojených s elementární diagnostikou nebo nastavením systému. Pro představu – každý takový výjezd zabere v průměru 2 hodiny a 3–5 výjezdů představuje interní náklad ve výši 4 500 – 7 500 korun. Každoročně tak ušetříme 1,13 – 1,89 milionu korun za 756 – 1 260 výjezdů a minimálně 1 500 člověkohodin. Především úsporu času vnímám jako velký přínos, protože na pracovním trhu chybí zkušení odbornicí a ASC v podstatě vykryje činnost, které by se musel plně věnovat jeden technik.“
Výhody ASC pro koncového zákazníka
Pro koncového zákazníka znamená nasazení ASC získání dokonalejšího a sofistikovanějšího servisu, včetně odhalení možné závady nebo chybného nastavení. Navíc ušetří čas pro odstranění problému a sníží náklady pro jejich odstranění, kdy většinu problémů umí servisní firma pro zákazníka vyřešit dálkově právě přes Aquarea Service Cloud.
Aquarea Service Cloud je jednoduché používat a nevyžaduje specializovaný software. Uživatelé se jednoduše přihlašují pomocí běžného prohlížeče nebo prostřednictvím aplikace. Již nainstalované systémy se automaticky připojí ke cloudovému serveru a aktualizují všechny parametry v reálném čase.
Pro vice informací o Panasonic řešeních navštivte stránku www.aircon.panasonic.eu.