Model DL200-7, nejmenší model v řadě, pohání 4válcový motor Perkins 1204J o výkonu 106 kW (144 k) při 2200 ot./min. S výkonem 240 kW (326 k) při 1800 ot./min poskytuje motor Scania DC09 u modelu DL420CVT-7 velkorysý točivý moment při nízkých otáčkách. Oba motory splňují emisní předpisy Stage V díky použití technologií následného zpracování, selektivní katalytické redukce, dieselového oxidačního katalyzátoru a dieselového filtru pevných částic (DPF).
Dodatečná úspora paliva až 15 %
Model DL420CVT-7 je vybaven převodovkou s plynule měnitelným převodovým poměrem (CVT), která je výsledkem permanentní kombinace hydraulické a mechanické technologie zajišťující hladkou a plynulou změnu otáček. Díky tomu může model DL420CVT-7 automaticky přecházet z hydrostatického výkonu při nízkých otáčkách na mechanický systém a pracovat při vyšších otáčkách.
Plný jízdní rozsah, dopředu a dozadu, je řízen systémem CVT. Nízké otáčky motoru zajišťují vysokou účinnost a nejvyšší pohodlí při řízení, a to bez ohledu na trakční rychlost. Technologie plynule měnitelného převodového poměru s dělením výkonu usnadňuje jemnou kontrolu pohybu díky hydraulické části.. Díky systému CVT dosahuje úspory paliva až 15 %.
Vynikající výhled pro obsluhu
Nová kabina nabízí obsluze výrazně lepší zorné pole, s minimem slepých míst kolem stroje a o 14 % větší plochou prosklených oken ve srovnání s předchozími modely DL-5. U kolových nakladačů DL-7 je také za účelem zvýšení bezpečnosti k dispozici možnost elektricky nastavitelných zpětných zrcátek. Na kabině jsou nainstalována plná LED pracovní světla, přičemž vpředu i vzadu jich může být až šest. Pro zajištění vyšší bezpečnosti chodců mají LED světla na zadní kapotě funkci automatického stroboskopu, který signalizuje, když kolový nakladač couvá.
Volitelně je k dispozici také vzduchový kompresor umístěný v kabině. Jedná se o výkonný nástroj, který lze použít ke snadnému čištění interiéru a ulehčuje každodenní údržbu stroje.
Nový prostorný ergonomický design kabiny
Uvnitř kabiny nabízí kolové nakladače DL200-7 a DL420CVT-7 výrazně vyšší komfort obsluhy, vylepšený systém řízení a pokročilé elektronické ovládání. Pomocí nového systému Doosan Smart Key na ovládacím panelu v kabině může obsluha spustit stroj pomocí bezklíčového zařízení, což pomáhá předcházet odcizení stroje. Systém Smart Key umožňuje dálkové ovládání dveří, uzamykání a odemykání dveří, otevření dveří, vyhledávání a další funkce. Ovládací panel také obsahuje dvě zásuvky USB.
V nové kabině se nachází sedadlo Grammer Actimo XXL s plně regulovatelným nastavením vodorovného a svislého odpružení, pneumatickou bederní funkcí a vyhříváním sedadla v základní výbavě. Tříbodový bezpečnostní pás disponuje výstražnými ikonami na 8palcovém monitoru dotykové obrazovky Doosan Smart Touch a na přístrojové desce. Ten má nové, vylepšené uspořádání a antireflexní sklo.
Nový elektronický joystick (EMCV) plně integrovaný do loketní opěrky je dalším standardním prvkem v kabině, který obsluze umožňuje plynuleji a přesně ovládat zvedací rameno a příslušenství na kolových nakladačích. Funkce dostupné díky systému EMCV zahrnují automatický návrat ramene a příslušenství do pracovní polohy, vyrovnání lžíce, a prevenci nárazů pro vyšší komfort obsluhy.
Citlivost ergonomického ovládání joystickem je navrženo tak, aby poskytovalo obsluze přesnější ovládání s kratším zdvihem joysticku. Ovládání lze nastavit a změnit podle preferencí obsluhy v menu nového dotykového monitoru Doosan Smart Touch. Ten je uživatelsky přívětivý a snadno čitelný za všech podmínek, poskytuje na jediném místě všechna důležitá nastavení a informace. Nové ovládání tak celkově pomáhá snižovat únavu obsluhy. Informace, které má obsluha na dosah ruky, zahrnují údaje ze zadní kamery, systém vážení, ovládání HVAC (topení, ventilace a klimatizace), rádio a Bluetooth zařízení (streamování hudby, handsfree) a funkce nápovědy.
Celkově přepracovaný interiér nabízí mnohem větší, tišší a pohodlnější prostředí, což zvyšuje bezpečnost a produktivitu a pomáhá obsluze lépe se při práci koncentrovat. Obsluha má k dispozici také větší prostor pro nohy, zvětšený úložný prostor, místo pro umístění chladicího boxu a vylepšený klimatizační systém (s optimalizovanou cirkulací vzduchu).
Zvýšená všestrannost pro hydraulická přídavná zařízení
Nakladače DL200-7 a DL420CVT-7 také disponují plynulou a citlivou hydraulikou a pomocnými hydraulickými připojeními. Všechny nové kolové nakladače DL-7 jsou standardně vybaveny třetím hydraulickým ventilem s možností nastavení průtoku a funkcí aretace, což zajišťuje konstantní průtok pro hydraulicky poháněné příslušenství. Obsluha může snadno a pohodlně ovládat hydraulická zařízení pomocí proporcionálního spínače na joysticku. Jsou k dispozici také různé varianty diagonálních a radiálních pneumatik od předních světových výrobců k pokrytí nejširší možné škály podmínek a aplikací.
Mezi ně patří přeprava a dovoz zeminy, písku, kameniva a dalších materiálů v oblasti průmyslu, zemědělství, recyklace, zpracování odpadu, stavebnictví, demolic, těžby a dobývání nerostných surovin. Společnost Doosan také nabízí širší výběr volitelného příslušenství s cílem poskytovat více pracovních nástrojů lépe vyhovujících konkrétním aplikacím, což dále zvyšuje výkon.
Standardní kapacity lžíce u modelů DL200-7 a DL420CVT-7 jsou 2,0 a 4,5 m3. Z-kinematické zvedací rameno poskytuje vysoké vylamovací síly a zvedací kapacity, zejména u těžkých materiálů, a velký úhel vyklopení pro efektivní vykládání přilnavých materiálů. Oba modely jsou k dispozici také v provedení HL s ramenem s vysokým zdvihem a těžšími protizávažími, pokud jsou vyžadovány vyšší výšky vyklápění a větší univerzálnost.
Vyšší výkon
Systém LIS (Systém odpružení ramene) poskytuje plynulejší jízdu a vyšší komfort obsluhy, stejně jako vyšší produktivitu díky lepší stabilitě při pohybu kolového nakladače. Zvedací rameno je odpruženo hydro-pneumatickým akumulátorem připojeným k hydraulickému systému, který působí jako tlumič nárazů. Mezi výhody patří zkrácení doby cyklu, vyšší výkon a lepší palivová účinnost při nakládce a přepravě materiálu.
Kolový nakladač DL200-7 je standardně vybaven modernizovanou hydrostatickou převodovkou (HST) a novými silnějšími nápravami s diferenciálem s vyrovnáním točivého momentu (TPD). Hydrostatická převodovka zvyšuje výkon akcelerace a zajišťuje plynulý provoz bez rázů ve všech situacích. Jednotka HST poskytuje možnost čtyř kroků rozsahu pro omezení konečných otáček, pět různých trakčních režimů pro všechny typy aplikací a nastavení otáček motoru v kombinaci se sedmi omezeními otáček na prvním rychlostním stupni pro optimalizaci aplikací s hydraulickým nářadím. Přední a zadní nápravy s automatickým TPD zajišťují optimalizované pohodlí obsluhy, menší opotřebení pneumatik a nízkou teplotu na nápravách na pevné zemi. Volitelné diferenciály s omezeným prokluzem vpředu a vzadu automaticky zajišťují maximální trakci a snadnou jízdu přes měkký a blátivý terén bez nutnosti použití ruční uzávěrky diferenciálu.
Se standardně nabízenými nápravami HDL pro vysoké zatížení a vylepšenou trakcí s hydraulickou uzávěrkou diferenciálu (DHL) odvádí kolový nakladač DL420CVT-7 výjimečnou práci, zejména v prostředích s velkou zátěží. 100% hydraulickou uzávěrku diferenciálu lze aktivovat automaticky při plném točivém momentu bez jakéhokoli zásahu obsluhy. Volitelné nezávislé okruhy chladiče oleje pro přední a zadní nápravu u modelu DL420CVT-7 zajišťují nízké teploty oleje, poskytují filtraci oleje a prodlužují životnost komponentů nápravy, zejména u náročných aplikací, jako je nakládka a přeprava na dlouhé vzdálenosti za vysokých okolních teplot.
V rámci celého hnacího ústrojí byla provedena vylepšení s cílem nabídnout obsluze nejlepší jízdní vlastnosti v dané třídě a rychlejší jízdu, přičemž lze rychle a bezpečně dosáhnout maximální rychlosti 38 km/h.
Doosan Smart Guidance System (DSGS) je nová funkce, která analyzuje řidičské návyky a chování obsluhy a pomáhá jí dosáhnout palivově co nejúspornějšího provozu. Systém DSGS poskytuje skóre a vodítko (Graf skóre) pro řidičský profil obsluhy a ukazuje úsporu paliva, účinnost a životnost podle dané kategorie.
Plná záruka 3 roky / 5000 h jako standard
Vylepšený hydraulický systém a hlavní součásti zajišťují výrazně lepší odolnost a udržovatelnost. Vysoce spolehlivé a kvalitní nové kolové nakladače DL200-7 a DL420CVT-7 přináší zákazníkovi větší klid, který je podpořen standardní plnou zárukou 3 roky / 5000 hodin.
Systém pro správu vozového parku DoosanCONNECT jako standard
Na kolových nakladačích DL200-7 a DL420CVT-7 je už z výroby nainstalován nejnovější špičkový bezdrátový systém pro sledování vozového parku DoosanCONNECT. Systém DoosanCONNECT je nástroj určený speciálně pro řadu výrobků Doosan, který poskytuje komplexní informace o výkonu stroje v duálním režimu (satelit, mobilní síť).
Systém DoosanCONNECT nabízí webové řešení pro správu vozového parku a majetku, které je velmi užitečné pro řízení výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby.
Pro více informací o stavebních strojích Doosan navštivte www.doosanequipment.eu nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.
Stručné specifikace pro kolový nakladač Doosan DL200-7:
- Objem, vrchovatý: 2,0 m3
- Statické překlopné zatížení, přímý směr: 10124 kg
- Statické překlopné zatížení, při 40°: 8933 kg
- Vylamovací síla: 98 kN- Šířka se lžicí: 2550 mm
- Délka se lžicí: 7208 mm
- Výška závěsu lžíce: 3716 mm
- Výška vyklápění (při 45°) s břitem: 2718 mm
- Dosah vyklápění (při 45°) s břitem: 961 mm
- Motor: 4válcový Perkins 1204J s výkonem 106 kW při 2200 ot./min
- Maximální pojezdová rychlost (4. převodový stupeň): 38 km/h
- Rozvor: 2980 mm
- Výška: 3313 mm
- Provozní hmotnost: 12047 kg
Stručné specifikace pro kolový nakladač Doosan DL420CVT-7:
- Objem, vrchovatý: 4,5 m3
- Statické překlopné zatížení, přímý směr: 18696 kg
- Statické překlopné zatížení, při 40°: 16493 kg
- Vylamovací síla: 171 kN
- Šířka se lžicí: 3200 nebo 3000 mm
- Délka se lžicí: 8926 mm
- Výška závěsu lžíce: 4265 mm
- Výška vyklápění (při 45°) s břitem: 2990 mm
- Dosah vyklápění (při 45°) s břitem: 1320 mm
- Motor: 5válcový Scania DC09 s výkonem 240 kW při 1800 ot./min
- Maximální pojezdová rychlost (4. převodový stupeň): 38 km/h
- Rozvor: 3525 mm
- Výška: 3660 mm
- Provozní hmotnost: 23990 kg