Technicky vyspělá kabina modelů DX140W-7 a DX160W-7 vyniká prostorností a ergonomií, čímž posouvá pohodlí obsluhy a snadnost ovládání na novou úroveň. Vylepšená kabina je vybavena novým vysoce kvalitním sedadlem a standardně nabízí více funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerých aplikacích.


Nové funkce asistence obsluhy

Kolová rypadla DX140W-7 a DX160W-7 standardně nabízejí novou funkci Auto Digging Brake (Automatická brzda při kopání), která automaticky udržuje provozní brzdu v poloze, když se vozidlo zastaví (rychlost je nulová), aniž by řidič musel šlápnout na brzdový pedál. Řidič může aktivovat nebo deaktivovat funkci stisknutím tlačítka na ovládacím panelu. Po sešlápnutí plynového pedálu se funkce Auto Digging Brake uvolní.

Joystick Steering (Řízení pomocí joysticku) je nová možnost, která řidiči umožňuje řídit stroj pomocí rolovacího kolečka na joysticku (bez použití volantu) při práci a jízdě v pracovním režimu. Joystick Steering funguje pouze do rychlosti 20 km/h, když je zařazen první nebo druhý rychlostní stupeň. Funkce se aktivuje nebo deaktivuje stisknutím tlačítka řízení rolovacím kolečkem na ovládacím panelu po dobu alespoň jedné sekundy.

Load Isolation System (Systém izolace zatížení, LIS) je další nová možnost, která zvyšuje jízdní komfort obsluhy zmírněním nárazů přenášených na přední část stroje při jízdě mimo silnici po nerovném a náročném terénu. Funkce Boom Suspension (Odpružení výložníku) (LIS) se také aktivuje stisknutím tlačítka na ovládacím panelu – lze ji aktivovat, když je rychlost jízdy 5 km/h ± 0,5 km/h nebo vyšší, a funkce se deaktivuje při rychlosti 4 km/h ± 0,5 km/h.

Kolové rypadlo Doosan DX140W-7


Nový režim naklápěcího rotátoru

Na ovládacím panelu modelů DX140W-7 a DX160W-7 je k dispozici nový režim Naklápěcí rotátor, který lze zvolit pro zajištění optimalizovaného hydraulického průtoku, a pomoci tak maximalizovat přesnost práce naklápěcího rotátoru odstraněním zpětného tlaku. Tento nový režim naklápěcího rotátoru představuje speciální režim obousměrného průtoku, je ale řízen systémem EPOS jako režim jednosměrného průtoku, s přímým návratem do nádrže v každém směru, aby se zabránilo zpětnému tlaku a zvýšil se průtok a ovladatelnost.

Další novinkou v základní výbavě je funkce Fine Swing (Jemné otáčení), která minimalizuje otřesy působící na zvednutý předmět při zahájení nebo zastavení otáčivého pohybu rypadla. Nová funkce má za cíl zvýšit pohodlí obsluhy díky plynulým pohybům, pomoci chránit bezpečnost okolních pracovníků a zabránit škodám způsobeným pádem předmětu z rypadla.

Kabina modelů DX140W-7 a DX160W-7 je standardně vybavena luxusním volantem s chromovaným ramenem a logem. Nová konstrukce dvouramenného volantu zajišťuje řidiči lepší výhled. Sloupek řízení má také novou podobu, včetně teleskopické funkce v rozsahu 80 mm umožňující řidiči přiblížit volant více k sobě, aby bylo možné nastavit jeho optimální polohu pro řízení.

Kromě toho je zde nová sklopná páka, která umožňuje 15stupňový sklon směrem k řidiči s cílem zlepšit výhled přes horní část volantu, například při provádění výkopových prací. Užší konstrukce sloupku řízení také přispívá k lepšímu výhledu.

Kolové rypadlo Doosan DX140W-7


Mezi další klíčové nové funkce v kabině a jejím okolí patří:
- Nová 8palcová obrazovka Doosan Smart Touch, která poskytuje více informací (displej je větší o 30 %)
- DAB Audio (Systém volání handsfree a Bluetooth)
- Bezklíčové startování (Doosan Smart Key) a dálkové uzamykání/odemykání dveří
- Plně nastavitelné vzduchově odpružené sedadlo s vyhříváním (s volitelnou funkcí chlazení)
- Systém paralelních stěračů a nové provedení pedálů
- Vylepšené proudění vzduchu pro odmrazování a klimatizaci
- Středové vysoko umístěné brzdové světlo (CHMSL)
- Standardně 9 LED pracovních světel
- Volitelně další 4 LED světla
- AVM – sledování výhledu do všech stran pomocí 360° kamer (volitelně)
- Ultrazvuková detekce překážek (volitelně)


Zvýšené možnosti pro příslušenství

Modely DX140W-7 a DX160W-7 nabízejí vylepšený přední pohyb rotujících nástrojů, např. mulčovačů, a zdokonalen byl také pracovní rozsah kloubových předních příslušenství. Rovněž byl zvýšen zdvih válce kloubového výložníku, zatímco montážní poloha zůstává stejná. Na horní část válce výložníku byl nyní přidán uzavírací ventil, aby se zabránilo neočekávanému uvolnění válce kloubového výložníku při výkopových pracích.

Model DX140W-7 standardně obsahuje těžší protizávaží o hmotnosti 2,5 tuny pro konfigurace s mono výložníkem i kloubovým výložníkem. Model DX160W-7 je standardně vybaven protizávažím o hmotnosti 2,5 tuny, ale lze jej vybavit i volitelným protizávažím o hmotnosti 3 tun. To u obou modelů, DX140W-7 a DX160W-7, přispívá k vyšší zvedací a výkopové kapacitě ve srovnání s modely předchozí generace. S volitelným o 20 % těžším protizávažím je model DX160W-7 zvláště vhodný pro práci s těžším příslušenstvím, jako jsou naklápěcí rotátory.

Aby bylo možné pojmout těžší protizávaží, je model DX140W-7 nyní vybaven nápravou pro větší zatížení ZF3060, která je použita také u modelu DX160W-7. U modelu DX140W-7 to přináší o 30 % vyšší maximální dynamické zatížení a o 28 % vyšší maximální statické zatížení ve srovnání s předchozím typem nápravy.

Ve srovnání se standardním podvozkem u DX140W-7 je u modelu DX160W-7 použitý podvozek pro velké zatížení. Oba modely mají nové horní konstrukce, které poskytují prostor a odolnost pro nové standardní a volitelné těžší protizávaží a kloubová přední příslušenství. Použitím šroubovaného typu montáže vznikl větší převis zadního/předního podvozku, což zajišťuje ještě lepší stabilitu.

Kolová rypadla standardně obsahují nové zvedací oko, které je součástí odlitku tlačného prvku pro připojení lžíce na konci ramena. Nové zvedací oko má maximální nosnost 5 tun a obsahuje speciální vložku pouzdra zabraňující deformaci zvedacího otvoru.

Kromě zvýšené stability zajišťované novými protizávažími mají modely DX140W-7 a DX160W-7 nový inteligentní hydraulický systém, který ve srovnání s předchozími modely rypadel poskytuje zlepšení o zhruba 30 % při práci s příslušenstvím. Nový systém využívá inteligentní logiku hydrauliky pro optimální rozdělení hydraulického průtoku, když rameno i přídavné zařízení pracují současně, s novým prioritním ventilem a dodatečným hydraulickým vedením udržujícím nepřetržitý hydraulický průtok k příslušenství, i když je rameno právě používáno.

Kolové rypadlo Doosan DX160W-7


Nový motor Stage V

Obě nová kolová rypadla jsou poháněna dieselovým motorem Doosan DL06 nejnovější generace, který poskytuje výkon 102 kW (139 k) při 2000 ot./min. Motor DL06 přináší nové řešení, které překračuje požadavky normy Stage V bez recirkulace výfukových plynů (EGR), a které zvyšuje množství vzduchu dostupného během spalování, zvyšuje teplotu procesu a výrazně snižuje množství produkovaných pevných částic. Vysoce účinná technologie následného zpracování DOC/DPF+SCR zajišťuje minimální emise. Díky tomu je potřeba údržby filtru pevných částic (DPF) výrazně omezena – dochází k ní až po 8000 provozních hodinách.


Inteligentní řízení výkonu SPC3

U nových kolových rypadel zvýšená palivová účinnost motoru DL06 v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 přináší úsporu paliva ve srovnání se stroji předchozí generace. U modelů DX140W-7 a DX160W-7 jsou nyní k dispozici čtyři režimy výkonu, které pomáhají zjednodušit obsluhu nových rypadel ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace strojů. Obsluha může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu.

Při řízení kolových rypadel může obsluha zvolit režim pojezdu se dvěma čerpadly pomocí dotykového ovládání na hlavním panelu. Ten při aktivaci snižuje otáčky o přibližně 300 ot./min, přičemž výsledkem je až o 10 % nižší spotřeba paliva při pojezdu. Vylepšena byla také funkce zrychlení, takže obsluha po sešlápnutí plynového pedálu pocítí rychlejší odezvu. Když je pojezd se dvěma čerpadly deaktivován, je k dispozici vyšší točivý moment pro jízdu do kopce. Obecně ale platí, že pokud sklon není příliš extrémní, doporučení výrobce je používat pojezd se dvěma čerpadly.

Kolové rypadlo Doosan DX160W-7


Telematický systém DoosanCONNECT

Na nových modelech DX140W-7 a DX160W-7 je už z výroby standardně nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro správu vozového parku DoosanCONNECT. Systém nabízí webové řešení, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel Doosan (od 14 tun), u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.

Pro více informací o stavebních strojích Doosan navštivte www.doosanequipment.eu nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.


Stručné specifikace kolového rypadla Doosan DX140W-7

• Provozní hmotnost (standardní/kloubový výložník): 16050/16496 kg
• Max. hloubka hloubení: 5025 mm
• Max. dosah hloubení: 8050 mm
• Max. výška hloubení: 9150 mm
• Rypná síla na lžíci (ISO): 7,60 t
• Rypná síla na ramenu (ISO): 10,0 t
• Zvedací kapacita při max. dosahu: 3,91 t
• Zvedací kapacita v 4,5 m: 7,44 t
• Zvedací kapacita v 6 m: 5,48 t
• Max. trakční síla: 81,6 kN
• Síla otáčení: 34,8 kN
• Motor (čistý SAE J1349): 6válcový Doosan DL06 Stage V 102 kW (139 k) při 2000 ot./min


Stručné specifikace kolového rypadla Doosan DX160W-7

• Provozní hmotnost (standardní/kloubový výložník): 16578/17000 kg
• Max. hloubka hloubení: 5025 mm
• Max. dosah hloubení: 8050 mm
• Max. výška hloubení: 9150 mm
• Rypná síla na lžíci (ISO): 7,60 t
• Rypná síla na ramenu (ISO): 10,0 t
• Zvedací kapacita při max. dosahu: 3,91 t
• Zvedací kapacita v 4,5 m: 7,44 t
• Zvedací kapacita v 6 m: 5,48 t
• Max. trakční síla: 81,6 kN
• Síla otáčení: 34,8 kN
• Motor (čistý SAE J1349): 6válcový Doosan DL06 Stage V 102 kW (139 k) při 2000 ot./min