V posledních letech pracovníci společnosti realizují z větších stavebních akcí postupnou sanaci největšího pražského mostního díla, Barrandovského mostu, výstavbu šesti nových mostů na dálnici D47, mostu na rychlostní komunikaci R6 a nosnou konstrukci mostu na obchvatu obce Česká Bělá u Havlíčkova Brodu.
Barrandovský most
Na mostě jsme v posledních letech obnovili železobetonové konstrukce přicházející do styku přímo s provozem. Jednalo se zvláště o svodidlové zídky, římsy, opěry, sanaci a úpravu trubkového zábradlí, opravy odvodnění a další stavební úpravy. Při opravách se postupuje vždy po částech tak, jak lze nejvytíženější pražské spojení (až 130 000 aut denně) postupně dopravně omezit. Některé práce byly prováděny i v nočních hodinách, popř. v uzávěrkách ve víkendových dnech. V rámci oprav byly zřízeny záchytné konstrukce, které se již několikrát osvědčily při dopravních nehodách kamionů, kdy bezpečně zachytily náklad z převržených vozidel.
Výstavba mostních objektů na dálnici D47
Na úseku 4705 Bělotín - Hladké Životice, který je tento měsíc uváděn do částečného provozu, naše společnost realizovala čtyři dálniční mosty a dva nadjezdy. Práce probíhaly ve spolupráci s vyšším zhotovitelem, společností Inžinierské stavby Košice, a věříme, že ke spokojenosti investora ŘSD ČR. Kvalitu námi prováděných prací prověří až plný provoz a s ním i spokojenost motoristů na celé nově vybudované trase.
Silnice R6 Tisová - Kamenný dvůr
Na této stavbě, která byla na začátku listopadu uvedena do částečného provozu investorem ŘSD ČR správa Karlovy Vary a vedoucím sdružení Eurovia CS a.s., naše společnost realizovala mostní objekt SO 201 Most přes botanickou lokalitu. Výstavba levého a pravého mostu probíhala po etapách (po jednotlivých 16 taktech) pomocí posuvné skruže, celá nosná konstrukce v délce 2 x 320 m byla vybudována během 14 měsíců. Konečné práce firmy SANGREEN, spol. s r.o. (opevnění svahu apod.) byly dokončeny do konce roku 2009.
Obchvat Česká Bělá
Na obchvatu České Bělé realizovala naše společnost na obj. 202 Estakáda přes potok Bělá dva nejvyšší pilíře o výšce cca 24 m a sedmipolovou dvoutrámovou nosnou konstrukci. Investorem stavby je ŘSD ČR a vyšším dodavatelem EUROVIA CS, a.s. Na této stavbě byla jako podpěrná konstrukce pro bednění mostovky použita celoprostorová skruž o výšce až 20 m. Realizované řešení bez těžkých podpěrných konstrukcí a těžké zdvihací techniky přineslo na jednu stranu své komplikace, ale na stranu druhou i nové zkušenosti pro naši firmu.
SANGREEN, spol. s r.o.
Ke Klíčovu 9, 190 00 Praha 9
tel.: 257 216 147, fax: 257 215 123
www.sangreen.cz