Nabídka nákladních a užitkových vozidel MAN vhodných pro stavební provoz zahrnuje velmi širokou řadu automobilů a podvozků s celkovou hmotností od 3,5 t do 44 t. Od dodávkových vozidel modelové řady MAN TGE až po nejvýkonnější tahače či sólo vozidla řady MAN TGX. Standardní nabídku doplňují speciální řešení, která mohou nabídnout tahače silničních souprav s celkovou hmotností až 250 t.
Od dodávek po těžká nákladní
Modelová řada vozidel MAN TGE nabízí jak dodávky s nákladovým prostorem až 18,4 m3, tak vozidla se sklopnou nástavbou či podvozky k dostavbě specializovanými nástavbami. Možnost výběru pohonu 4x2 nebo 4x4 a dvoulitrový motor o maximálním výkonu 75 kW/102 k až 130 kW/177 k jsou zárukou efektivního provozu. Modelová řada MAN TGL a TGM disponuje nabídkou nákladních vozidel s celkovou hmotností od 7,5 t do 18 t. V případě vozidel řady TGM je možno profitovat z řešení pohonu 4x4 a celé řady konstrukčních opatření vhodných pro stavební vozidla. Modelové řady MAN TGS a TGX jsou vrcholem sofistikované nabídky co se týká celkové hmotnosti, která dosahuje až 44 t. Kromě jiných konstrukčních řešení je zde uplatněn například systém hydrostatického pohonu kol přední nápravy MAN HydroDrive, který nabízí výhody plněpohonného vozidla v kombinaci s hmotností vozidla s pohonem 4x2. Hmotnost, hlavně ta užitková je jedním z kritérií výběru nejen stavebních vozidel. V tomto ohledu je velmi zajímavá nabídka letošní novinky v podobě vznětového motoru MAN D15 s maximálním výkonem až 294 kW/400 k.- Nový motor se zdvihovým objemem devět litrů nahrazuje původní motor MAN D20 ale s obrovskou hmotností výhodou, je o celých 230 kg lehčí. Rozvážková vozidla, tahače sil a cisteren, domíchávače betonových směsí či stavební tahače, to je jen zlomek aplikací vozidel MAN, jejichž majitelé a provozovatelé mohou výrazně z hmotnostní výhody nového motoru profitovat. Konstrukčními změnami prošly i další šestiválcové motory MAN D28 nabízející vysoce efektivní provoz. Pochopitelně všechna vozidla a jejich motory v nabídce MAN splňují nejpřísnější emisní normy a jsou výrazně příznivá v koeficientu TCO a provozních nákladech.
Spokojení zákazníci
Stavební vozidla MAN využívá v České republice celá řada zákazníků se specifickými požadavky na jejich provoz a vlastnosti. Pelhřimovská společnost Silnice Hejda s.r.o. provozuje stavební vozidla MAN TGM 6x4 a TGS 8x4 se sklopnými THERMO nástavbami. Unikátní izolované sklopné nástavby jsou nezbytné pro převoz tzv. obalovaných směsí, z nichž jsou vyráběny povrchy silnic. Třínápravová těžká vozidla MAN TGS 6x4 vybavená hydraulickou rukou slouží na stavebních dílech provozovaných společností HOCHTIEF CZ. Ryze česká developerská společnost Outulný, a.s. má ve svém vozovém parku celou řadu těžkých stavebních vozidel MAN TGS 8x4 s telemetrickými službami u nichž si považuje především hmotnostní výhody a ceny včetně příznivého koeficientu TCO.
Kolem stavebních vozidel MAN jako klíčového produktu je vystavěn celý systém služeb založených na sběru a sdílení telemetrických informací. Vše má za úkol maximální zjednodušit práce nejen řidiče vozidla, ale též dispečera a provozovatele. MAN je vždy na straně technického vývoje a legitimních zákaznických požadavků. Spokojenost zákazníků je náš primární cíl.