Model DA30-7 je poháněn novým 9litrovým dieselovým motorem Scania DC09 Stage V, který poskytuje výkon 276 kW (375 HP). Model DA45-7 je poháněn novým 13litrovým dieselovým motorem Scania DC13 Stage V s výkonem 368 kW (500 HP).
Nové motory Scania byly podrobeny dvouletému velmi intenzivnímu testování v náročných stavebních a těžebních prostředích a prošly na výbornou. Zatímco základ motorů Scania, který je odpovědný za jejich mimořádnou spolehlivost, se nezměnil, hlavním rozdílem u nových motorů oproti jejich předchůdcům je vylepšený systém dodatečného ošetření výfukových zplodin.
Nové funkce
V roce 2018 byl model DA30-5 kloubového sklápěče vylepšen řadou funkcí včetně nové kabiny, nového samovyrovnávacího předního zavěšení a nového systému tandemového podvozku. Všechny tyto inovace jsou součástí i nového modelu DA30-7. Podobný postup byl použit u stroje DA45-7, který má také novou kabinu a částečně samovyrovnávací přední zavěšení, které se samo nezávisle nastavuje v závislosti na provozních podmínkách. Pracovní prostředí pro obsluhu tak zůstává maximálně pohodlné. Kabiny na kloubových sklápěčích mají nové pohodlné područky a nožní opěrky a vylepšené uspořádání displeje, s nímž se snáze pracuje, i když máte unavené oči.
Kromě těchto změn nabízejí nové modely Stage V mnoho dalších funkcí – jednou z nejnápadnějších je nové konstrukční provedení součástí předního rámu a kapoty na nákladních vozech, které bylo vytvořené týmem Doosan Design Team v souladu s nejnovějšími trendy na trhu. Nový dynamický vzhled, který jim byl vtisknut, odráží vysoký výkon, sílu a robustnost řady Doosan ADT a ještě více se přibližuje ostatním stavebním strojům Doosan.
Spolu s vizuálními změnami byla na nových kloubových sklápěčích učiněna řada funkčních změn, které zvyšují bezpečnost, pohodlí a usnadňují údržbu. Patří k nim nové umístění nádrží na naftu a kapalinu AdBlue, které jsou nyní mnohem níže než dříve, což umožňuje obsluze naplnit obě nádrže, když stojí vedle stroje („plnění na úrovni terénu“).
Nové kloubové sklápěče jsou standardně vybaveny systémem měření užitečného zatížení v reálném čase se světelnou indikací pro pracovníky obsluhující rypadla, která jim pomůže umisťovat na kloubové sklápěče optimální náklad, a bude tak zajištěna vynikající produktivita a nízká spotřeba paliva.
Mazací systém byl také přemístěn tak, aby k němu byl snadný přístup z úrovně terénu. Nad automatickým mazacím systémem (který je standardním vybavením) byl vytvořen prostor pro další mazací patrony a plnicí čerpadlo.
Převodové filtry byly navíc nainstalovány v blízkosti mazacího systému, kde jsou také velmi snadno dostupné. Všechny tyto systémy jsou chráněny, aby bylo zajištěno, že veškeré nadbytečné kapky oleje/maziva budou shromažďovány a bylo možné je odstranit během servisu a údržby. Nový vylepšený přístup za účelem údržby také pomůže obsluze rychleji a bezpečněji provádět denní kontroly.
Oba nové stroje jsou vybaveny dodatečnými vnějšími okrouhlými madly, aby se zabránilo nehodám a nebezpečným situacím. Uvnitř kabiny se na pravé straně nachází nové madlo pro zvýšení bezpečnosti obsluhy. Elektronické a hydraulické systémy byly také vylepšeny, aby poskytovaly lepší výkon s rozšířenou funkčností a novou technologií.
Nejmodernější konstrukční provedení a vývojová řešení nových kloubových sklápěčů DA30-7 a DA45-7 Stage V vyplynula z intenzivní analýzy trhu, návštěv zákazníků, rozhovorů s obsluhujícími pracovníky a další zpětné vazby shromážděné produktovým týmem Doosan ADT a týmem výzkumu a vývoje v závodě společnosti pro výrobu kloubových sklápěčů, který se nachází v Elnesvågenu poblíž norského města Molde. Zařazením těchto pokročilých funkcí nastavují nové kloubové sklápěče Doosan Stage V jedinečné měřítko výkonu pro přenášení zátěže, palivovou účinnost, lepší ovladatelnost a vysoké pohodlí obsluhy, spolu se zlepšenou spolehlivostí, trvanlivostí a sníženými náklady na údržbu a servis.
Nejlepší výkon na hrubém a měkkém terénu ve své třídě
Stejně jako všechny kloubové sklápěče Doosan mají nové modely kloubový závěs umístěný za otočným prstencem, což zajišťuje rovnoměrné rozložení hmotnosti na přední nápravě i při maximálním úhlu natočení kol. To v kombinaci s volně kyvným zadním tandemovým podvozkem zajišťuje rovnoměrné rozložení hmotnosti na každé kolo a zaručuje trvalý kontakt a pohon 6 kol pro rovnoměrné rozložení výkonu a vynikající výkon zejména na obtížných terénech, jako je měkká půda, nerovné povrchy, velmi strmé svahy, úzké zatáčky nebo kombinace všech těchto obtížných podmínek.
Společným výsledkem toho je, že přední zlom, jedinečný tandemový podvozek a zkosený zadní rám poskytují „nejlepší vlastnosti ve své třídě“ na hrubém a měkkém terénu. Jedinečný tvar karoserie a zkosený rám zajišťují rovnoměrné rozložení zátěže na všechna kola, díky čemuž jsou tyto stroje nejlepšími přepravními prostředky pro práci v měkkém terénu. Konstrukční provedení kloubů rovněž zajišťuje rovnoměrné rozložení zátěže na kola na levé i pravé straně při otáčení, což je velmi důležité pro trakci a stabilitu strojů. Všechny tyto vynikající funkce jsou k dispozici u nových modelů kloubových sklápěčů Doosan DA30-7 a DA45-7 Stage V.
Pro více informací o stavebních strojích Doosan navštivte www.doosanequipment.eu nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.