Nepřehlédnutelnou novinkou bylo nové autočerpadlo SCHWING S 65 SXF, s výškovým dosahem 65 m. Z dalších zásadních inovací lze zmínit například technologii DirectDrive, nový koncept autočerpadla SCHWING 47 SX III, silniční čerpadlo SCHWING TP 100 a mnoho dalšího.
SCHWING S 36 „DirectDrive“
Jedná se o zcela nový koncept pro ovládání ramen autočerpadel, který byl prezentován na autočerpadle SCHWING S 36 X. Konvenční hydraulické válce byly nahrazeny inovativním patentovaným hydraulickým pohonem. Akční rádius předposlední sekce výložníku činí 330° a u poslední dokonce 360° bez omezení. Tím se stírají rozdíly mezi jednotlivými systémy skládání výložníků. DirectDrive spojuje výhody všech systémů skládání („Z“, „RZ“, „R“ aj.) a zároveň eliminuje jejich slabiny.
Excelentní odezva v reálném čase
Blok pohonu a hydraulický pohon jsou u DirectDrive instalovány přímo na výložníku. Toto opatření eliminuje prodlevy při ovládání. Výložník se tak stává citlivějším s okamžitou proporcionální odezvou. Výsledkem je lepší ovladatelnost a snadná manévrovatelnou výložníku.
SCHWING S 47 SX III
Autočerpadlo s označením S 47 SX III je novým přírůstkem ve flotile autočerpadel SCHWING s 5-sekčním výložníkem. Klíčovou výhodou tohoto autočerpadla je vysoká flexibilita výložníku, která je dobře známa již z modelu S 38 SX Reptor. Výložník disponuje velkými pracovními úhly a jednoduchým a efektivním systémem skládání.
Úsporné podpěry, sofistikovaný 5-sekční výložník a nízká hmotnost
I takto by se dala stručně charakterizovat nová S 47 SX III. Díky velkým pracovním úhlům posledních sekcí výložníku je práce s výložníkem výrazně rychlejší, pohodlnější a uživatelsky přívětivější. Na výložníku SCHWING S 47 SX III se v rozvodu potrubí používají pouze standardní kolena s velkým poloměrem. Tím se zvyšuje bezpečnost provozu stroje a zároveň snižují náklady na údržbu.
Vertikální dosah činí 46,1 m a šířka pro zapatkování stroje je pouhých 8,9 m vpředu a 9,6 m vzadu. Hmotnost celého čerpadla včetně podvozku a příslušenství nepřevyšuje hranici 32 t, což výrazně rozšiřuje jeho možnost nasazení na stavbách.
Technické parametry:
Vertikální dosah: 46,1 m
Čerpací výkon: 162 m3/h
Čerpací tlak: 85 bar
Hmotnost: pod 32 t
Silniční čerpadlo SCHWING TP 100
Mobilní kompaktní čerpadlo SCHWING TP 100 (TP = trailer pump) je určené ke spolehlivému čerpání malt, potěrů a betonů do maximální zrnitosti 25 mm. Čerpadlo je montováno na homologovaný silniční podvozek, a umožňuje tak bezproblémovou přepravu na stavbu v celé EU.
TP 100 vychází z konstrukcí čerpadel betonu vybavených komponenty SCHWING, které si za dobu více jak 60 let praxe vydobyly renomé spolehlivých a odolných strojů. V násypce TP100 je patentovaný usměrňovací ventil ROCK-Schieber, který je znám z autočerpadel a stacionárních čerpadel SCHWING. Chytrá konstrukce ROCK-Schieberu usnadňuje čerpání, snižuje opotřebení a současně výrazně zjednodušuje čištění, servis a údržbu. Díky vysoké max. zrnitosti čerpaných médií (až 25 mm) a vysokému čerpacímu tlaku (až 85 bar) se výrazně zvyšuje využitelnost čerpadla ve stavebnictví, příp. dalších oblastech (např. úpravnictví, environmentální technologie apod.).
Důmyslný design
I přes vysoký čerpací výkon vyniká TP 100 kompaktními rozměry (výška 1,5 m, šířka 1,84 m). Motorová a čerpací jednotka jsou na rozdíl od konkurenčních konceptů umístěny vedle sebe, což posouvá těžiště stroje přesně do jeho podélné osy. Všechny tyto faktory výrazně přispívají k dobré manipulaci se strojem a skvělé stabilitě v jízdním režimu.
Technické parametry:
Čerpací výkon: 20 m3/h
Čerpací tlak: 85 bar
Maximální zrnitost: 25 mm
Rozměry: 1,5 x 1,84 x 4,44 m
Hmotnost: 2 000 kg
Nové čerpadlo s domíchávačem FBP 27
Větší dosah a flexibilita
S upravenou geometrií výložníku FBP 27 lze nyní betonovat až po kabinu řidiče. To je umožněno díky prodloužení první sekce a zvýšení otevíracího úhlu poslední sekce výložníku na 278°.
Technické parametry:
Vertikální dosah: 26,25 m
Čerpací výkon: 61 m3/h
Čerpací tlak: 71 bar
Objem bubnu: 7 m3
Výložník FBP 27 není zalomený, jak je u podobných strojů obvyklé. Excentrického uložení výložníku v jízdní poloze je dosaženo díky šikmému vrtání
B-kloubu. Výhody takto navrženého výložníku jsou zřejmé – štíhlá konstrukce, nízká hmotnost a vysoká torzní odolnost. S použitím odlehčené nástavby domíchávače verze Light Line lze dopravovat až 4,5 m3 betonu při dodržení maximálního legislativního limitu 32 t.
Tyto informace a mnoho dalších novinek a zajímavostí z veletrhu Bauma 2019 naleznete také na www.schwing.de
a www.schwing.cz.
Autor článku: Ing. Joel Mrózek