V roce 1819 založil mladý Alois Miesbach, rodák z malé obce na Moravě, inspirovaný firmou svého otce firmu WIENERBERGER ZIEGELINDUSTRIE na kopci zvaném Wienerberg jižně od Vídně a začal vyrábět cihly novým způsobem ve vypalovacích pecích.
Od té doby firma prošla mnoha obdobími konjuktury i recese v závislosti na vývoji politické a hospodářské situace v Rakousku i v Evropě. Wienerberger se velkou měrou podílel na přerodu Vídně z pevnosti v moderní velkoměsto. Velkolepé stavby na Ringstraße z cihel a terakoty vybudované v letech 1850–1890 jsou toho dokladem. Dnes je Wienerberger největším výrobcem pálených cihel v Evropě a jeho název sám o sobě je „synonymem“ pro moderní a kvalitní stavební materiály. Oprávněně, neboť to byl právě Wienerberger, kdo například na trh v polovině 20. století jako první uvedl duté – děrované – cihly s výrazně vyššími tepelně izolačními vlastnostmi. Dalším významným obdobím byl přelom 70. a 80. let. Ten přinesl v důsledku předchozí tzv. ropné krize další technologické inovace, které se odrazily v nových produktových řadách, známých široké veřejnosti pod názvy POROTHERM a POROTON.
Do České republiky vstoupil Wienerberger v 90. letech, a to nejprve do Cihelny Novosedly a následně do Jihočeských cihelen. „Byl to logický a přirozený krok ve vývoji společnosti w a jsme rádi, že jsme naplnili očekávání, že český trh má velký potenciál a v Česku umíme získat kvalifikované a pracovité lidi," komentuje úspěch společnosti Wienerberger v České republice její jednatel Luděk Bárta. Za 20 let působení na našem trhu firma výrazně rozšířila výrobní kapacity a produktové portfolio. Z celé řady inovací je nezbytné vypíchnout vývoj akustických cihel a uvedení cihly s integrovanou minerální izolací Porotherm T Profi. Zatím posledním významným krokem ve vývoji společnosti je její sloučení s firmou Tondach, výrobcem pálené střešní krytiny, které bude právně dovršeno v květnu 2019.
Wienerberger i po dvou stoletích stále generuje silné inovace a vývoj nových výrobků pro něj nikdy nekončí. Současným cílem je koncept domu e4, vytvořený na bázi tradičních, ale moderními technologiemi přizpůsobených materiálů, esteticky hodnotný, ohleduplný nejen k rozpočtům investorů, ale i k jejich zdraví a životnímu prostředí. Strategie Wienerberger vychází z nastřádaných zkušenosti, velkého technického potenciálu celé skupiny. Soustřeďuje množství nadšených odborníků k tomu, aby zdokonaloval stavební technologie a umožnil lidem zdravé, pohodlné a dostupné bydlení. „Jsme hrdí na dlouhou tradici a jméno Wienerberger, na to, co dokázaly předchozí generace, na výrobky a služby, které jsme vytvořili pro naše zákazníky. Ceníme si, že nás zákazníci vnímají jako jedničku a lídra trhu. Zároveň to je velký závazek pro naše další podnikání. Naší ambicí je nabízet lidem to nejlepší bydlení,“ doplňuje Ing. Bárta.