Pojďme si jednotlivé prvky nového modelu Stralis X-WAY představit pěkně popořadě:
Robustní podvozek, nízká pohotovostní hmotnost a systém HI-TRACTION
Robustnost podvozku Stralis X-WAY vychází z legendárního Trakkeru – určeného výhradně pro stavebnictví, který se ve svém oboru stal doslova symbolem robustnosti. Díky novému hydrostatickému pohonu HI-TRACTION, který se v případě potřeby stará o dodatečnou hydraulickou trakci předních kol, si X-WAY poradí i s náročnějšími terénními úseky, čímž zlepšuje stabilitu vozidla a bezpečnost řidiče. Nízká pohotovostní hmotnost – pouhých devět tun na podvozku 8x4 například v případě domíchávače Super Loader – společně s touto robustností znamená, že dosahuje nejlepšího užitečného zatížení na trhu ve své kategorii. Testování provedla nezávislá certifikační autorita UTAC na podvozku 8x4 za podmínek provozu. Naměřená pohotovostní hmotnost činila 8 845 kg. Té nejlepší pohotovostní hmotnosti ve své třídě se podařilo dosáhnout řadou úprav, například přepracováním mechanického zadního zavěšení, architektury podvozku a optimalizací příčníků, dále pak osazením motoru IVECO Cursor 9 o výkonu 400 koní, novými předními jednolistovými a zadními dvoulistovými pružinami, pomocným pohonem s točivým momentem 800 Nm a volitelnými hliníkovými ráfky a zásobníky na stlačený vzduch.
SKLÁPĚČ - Zvolte si variantu vozidla podle vašich potřeb: s mechanickým nebo vzduchovým pérováním, jednoduché nápravy nebo kolové redukce a motory s 1700 až 2500 Nm.
Vyspělé technologie IVECO
Vozidlo Stralis X-WAY pro silniční mise je vybaveno těmi nejvyspělejšími prvky pro snížení spotřeby. Přední technická organizace TÜV SÜD potvrdila, že tyto technologie vedou k snížení spotřeby paliva až o 11,2 %. Je to zejména díky kompletně přepracovanému hnacímu ústrojí. Patentovaný systém Hi-SCR pro následné zpracování spalin snižuje emise NOx o 97 %, což je doposud nejvyšší hodnota na trhu. Umožňuje motor Euro VI optimalizovat na nízkou spotřebu paliva. Navíc nevyžaduje žádnou nucenou regeneraci, čímž se snižují náklady na údržbu a maximalizuje se doba vozidla na silnici. Automatická převodovka HI-TRONIC je k dispozici ve 12stupňové a 16stupňové verzi. O spotřebu a bezpečnostní funkce se stará elektrická a elektronická architektura HI-MUX. Sem patří špičkový systém HI-CRUISE, který zahrnuje funkce jízdního asistenta, například eco-roll, prediktivní řazení a prediktivní tempomat. Ke snižování TCO dále přispívají například i kotoučové brzdy.
TAHAČE SKLÁPĚCÍCH NÁVĚSŮ - Hydrostatický pohon předních kol HI-TRACTION je lehčí než pohon všech kol a zajišťuje potřebnou hnací sílu i na staveništi pro tahače 4x2 nebo 6x4. Výběr světlé výšky, typu pérování a kabin AD, AT, AS umožňuje vyvážit požadavek na komfort vs. hmotnost.
Flexibilita nové řady
Stralis X-WAY nabízí svým zákazníkům maximální flexibilitu. Řada zahrnuje dvounápravové až čtyřnápravové modely, dále tridemové modely 8x4. Široká je i škála motorů, převodovek a pomocných pohonů Multipower, včetně nového sendvičového pomocného pohonu s točivým momentem až 2 450 Nm; tři motory (Cursor 9, Cursor 11, který je nově u verzí 6x4 a 8x4, a Cursor 13). Motory Cursor 11 s výkony 420 až 480 hp nabízejí důležitou elasticitu v tahu zásluhou e-VGT a nabízejí vysoké hodnoty brzdného výkonu zásluhou 3-fázové motorové brzdy SEB.
Stralis X-WAY se prodává ve třech uspořádáních, podle toho, s jakým objemem terénního využití se u vozidla počítá: uspořádání ON zahrnuje všechny silniční charakteristiky Stralisu z hlediska co nejlepší viditelnosti a přístupu do kabiny a optimalizované ložné výšky, uspořádání OFF zase přináší výkon s co největší mobilitou pro maximální splnění požadavků terénní homologace. ON+ představuje uspořádání pro zákazníky, kteří potřebují co nejvyváženější poměr silničního a terénního provozu.