Sanace mostu v Praze-Běchovicích:
SO 2402, MOST KM 395,696
Sanace mostu je součást, již dokončené, velké stavby „Modernizace traťového úseku Běchovice-Úvaly“ v celkové hodnotě 1,36 mld Kč, kde hlavním přínosem je především zvýšení rychlosti vlakových souprav ze 120 km/hod na 160 km/hod, a větší komfort pro cestující.
Popisovaná stavba je malý monolitický deskový jednopolový železobetonový most přes silnici „Mladých Běchovic“ s rozpětím cca 15 m, který převádí 3 koleje, kde proběhla nejen výměna kolejového svršku a izolace, ale především sanace mostovky i spodní stavby (opěry a křídla). Úzký a nebezpečný chodníček byl nahrazen zcela novým rámovým mostem pouze pro pěší.
Sanace betonu probíhala běžným způsobem:
1) Očištění stávajícího betonu vysokotlakým paprskem
2) Aplikace adhezního můstku TS 110 - tl. cca 1 mm
3) Lokální aplikace hrubé reprofilační malty TS 220 - tl. cca 15mm
4) Celoplošná aplikace jemné reprofilační malty TS 310 – tl. cca 2 mm
5) Celoplošný uzavírající nátěr TS 730 v odstínu šedi (Ral 7030 - příplatkový) – 2 vrstvy
Stavba se vyznačuje zvláštností a to tím, že v těsném sousedství mostu je druhý, téměř totožný most, nicméně již pod jinou kolejí, který se sanovat nebude. Nicméně alespoň bude patrný rozdíl sanovaného a nesanovaného mostu.
Sanace mostu v Berouně:
SO 16-14-01 Most v km 0,328
Tento most je již výrazně větší. Jedná se opět o železniční most z roku 1965, tentokrát s devíti poli s max. rozpětím 42 m. Celková délka mostu je cca 214 m. Most překračuje jak řeku Berounku (ocelový most délky cca 84 m) tak údolí se silnicí II/116 (betonový most délky cca 130 m). Drobnou zvláštností u tohoto mostu jsou pilíře z různého materiálu. V podstatě se střídají pilíře z železobetonu a z kamene. Produktová skupina TS materiálů má k dispozici jak materiály pro opravy spárování (TS 540) tak pro opravu betonu, a tedy všechny pilíře jsou sanovány materiály Knauf TS. Před odsouhlasením technologického postupu proběhly úspěšně ověřovací zkoušky našich materiálů přímo na stavbě s aktivní účastí naší laboratoře. Kontrolovaly se především odtrhové pevnosti, které jsou velice vypovídající, i když odtrhy probíhaly již po 7 dnech po aplikaci. Nosná konstrukce je z prefabrikovaných komorových předpjatých nosníků KT 21 z betonu B 400 podle ČSN 73 6202, platné v době výstavby mostu tj. C 35/45 dle aktuální ČSN EN 206. Tyto nosníky byly opatřeny kvalitním nátěrem, který odolával i vysokotlakému paprsku o tlaku 1200 Bar = 120MPa. Sanace opět probíhala standardní materiálovou skladbou Knauf TS: TS 110, TS 220, TS 310. Po sanaci byly opět betonové povrchy chráněny sjednocujícím nátěrem knauf TS 730 - Ral 7038 - achátová šedá, který splňuje tvrdé požadavky SŽDC, především vysokou odolnost proti CO2 a zároveň velkou paropropustnost pro vodní páry.
Chtěl bych touto cestou poděkovat zpracovatelské společnosti Rekop s. r. o. za rychlé, vstřícné a věcné jednání na obou těchto stavbách.
Ing. Jiří Tahal
Produktový manažer Knauf Tiefbau Sanierung
Sanace mostů
Investor: SŽDC (Správa železniční dopravní cesty)
Generální dodavatel: Strabag Rail a. s. (dříve Viamont DSP a. s.)
Zpracovatel: Rekop s. r. o.
Projektant: Sudop a. s., Moravia Consult a. s. + Metroprojekt a.s.
Použité materiály Knauf: TS 110, TS 220, TS 310, TS 720, TS 730 a TS 540
Termíny výstavby: 06/2015-08/2015
Sanované plochy: Běchovice + Beroun
cca: 550 + 1840 = 2390 m2
Celkem spotřebováno cca 70 t reprofilačních malt a 1 t nátěrů na beton
Sanace železničních mostů materiály Knauf Tiefbau Sanierung
Materiály Knauf Tiefbau Sanierung se stále častěji uplatňují při opravách železničních staveb. V následujícím článku je krátký popis sanací dvou mostů, které jsou velice podobné, co se týče použití sanačních materiálů na beton. U obou byl použit sanační systém opravných malt Knauf TS.
Kontaktní údaje
KNAUF Praha, spol. s r.o.Mladoboleslavská 949/2, 197 00, Praha-Kbely, Tel.: +420 844 600 600, info@knauf.cz, Web: www.knauf.cz
Mohlo by vás zajímat
Knauf představil novinky pro druhou polovinu roku 2017
Společnost Knauf Praha je známým výrobcem systémů pro suchou výstavbu, suchých maltových a omítkových směsí, stavební chemie pro..
Žádnou paniku – je tam KNAUF! Řešení požární odolnosti pod značkou Knauf FIREWIN
Firma Knauf představuje zcela novou značku pro svá řešení požární ochrany pod názvem Knauf FIREWIN. Ta bude zastřešovat nejen již..
Knauf Drystar – nový systém do vlhkých a mokrých místností
Vlhké a mokré prostředí patří ve stavebnictví k nepříznivým projevům, jež mohou negativně ovlivňovat soudržnost a životnost..
Dřevostavby s využitím systémů Knauf si pod Ještědem užívá mladý pár Martin s Petrou
Podívejte se spolu s námi na příběh zrodu pěkné dřevostavby, kterou v podhůří Ještědu společně postavili Petra a Martin. Ti ještě..
Reakce na článek „Velký panelákový skandál: zateplení“ dne 15.12.2015 uveřejněný v MF DNES
Společnost KNAUF Praha, s.r.o. se tímto vyhrazuje vůči nepravdivým informacím o kvalitě omítek Knauf uveřejněných v MF Dnes, které..