Na podzim loňského roku jsem se rozhodl po dlouhých letech přijmout zajímavou výzvu a přejít do společnosti KUHN - BOHEMIA,“ říká Petr Rožníček.
Co vás vedlo k odchodu od konkurence a změně místa, co konkrétně Vás přitáhlo ke strojům Komatsu?
Poslední zhruba dva roky mého působení u předchozího zaměstnavatele jsem pociťoval stále větší chuť se více rozvíjet a současně být schopen tvořit něco vlastního, něco nového. Zároveň jsem čekal na okamžik, kdy dostanu zajímavou příležitost využít své schopnosti a postavit se čelem k nové výzvě. Když pak přišla nabídka od společnosti KUHN - BOHEMIA a.s., cítil jsem, že je to to pravé. A přes počáteční nejistotu už dnes mohu říci, že jsem udělal krok správným směrem.
V jaké situaci se podle Vás v současné době nachází servis strojů Komatsu u společnosti KUHN - BOHEMIA a. s.?
S ohledem na to, že na novém místě působím zatím přece jen ještě poměrně krátkou dobu, omezím se pouze na stručné hodnocení. Servis disponuje kvalitními, pro věc zapálenými lidmi, na druhé straně bojuje s nedostatkem kapacity v některých regionech. Pro mě je důležité, že je zde na čem stavět, a to jsou pro mě právě mí noví kolegové.
Kolik strojů dnes technici společnosti KUHN - BOHEMIA a. s. v ČR servisují? Dá se to spočítat?
Dnes můžeme mluvit zhruba o 2 800 aktivních strojích značky Komatsu na českém trhu. Přirozeně se tento počet neustále mění a v poslední době, především díky úsilí prodejního oddělení, postupně roste.
Po zjištění stavu a zorientování se v novém působišti – co si myslíte, že by bylo třeba vylepšit, změnit, a na čem se tedy dá stavět?
Jak už jsem uvedl, v prvé řadě bude potřeba kapacitně posílit servis, na druhou stranu i to je třeba dělat s rozmyslem. Výhodu je, že značka Komatsu zastoupená společností KUHN - BOHEMIA má velmi dobrý zvuk, což nám na současném trhu práce ulehčuje už tak těžké hledání nových členů servisního týmu. Rád bych vtiskl servisu novou, zdravou koncepci moderního servisu orientovaného na zákazníka, na uspokojení jeho potřeb. Mám k dispozici tým kvalitních spolupracovníků, kteří jsou ochotni nabídnout svoje zkušenosti se stroji Komatsu a zároveň se nebrání ani novým myšlenkám. To je myslím v tuhle chvíli nejdůležitější.
Jak by měla v budoucnu ideálně vypadat nabídka servisu ve vaší firmě? A jak daleká ta budoucnost je?
Abychom nediskutovali jen na úrovni ideálů a vizí, s radostí mohu oznámit, že tento rok společnost KUHN - BOHEMIA a. s. dokončí výstavbu své pobočky v Brně a zahájí výstavbu firemní centrály a pobočky v Praze Čestlicích. To přinese především rozšíření dílenského servisu v klíčových oblastech, reprezentativní prostory a větší komfort pro zákazníky. Mým záměrem je koncentrovat se nejen na nové zákazníky, ale také odměnit ty stávající, loajální formou benefitů a různých výhod. K tomu rozvíjíme širokou paletu servisních smluv, které myslí na všechny zákazníky, od těch malých, kteří servis využívají zřídka a odebírají pouze náhradní díly, až po ty takzvané fleetové, kteří očekávají od zastoupení renomované světové značky, jakou Komatsu beze sporu je, zase jiný přístup, tedy komplexní služby. A rád bych rovněž, abychom se posunuli i ve vlastních technologiích servisu a jeho vybavení celkově omladili. Ale to už bych si nechal jako překvapení pro případný příští rozhovor.
Jakým způsobem budete tedy servis poskytovat? Přes síť poboček, přes telefonický dispečink?
Servis bude a je poskytován formou dispečinku na našich pobočkách, odkud také vyjíždějí naši mechanici. Úkolem pro tento rok je vylepšit dostupnost servisu, jeho celkovou dosažitelnost. Větší opravy, jak už jsem zmínil, budou prováděny v moderním dílenském zázemí nových vlastních poboček.
V čem chce být KUHN - BOHEMIA a. s. v oblasti servisu lepší než konkurence?
Osobně sázím na profesionalitu, vybavenost, rychlost a vstřícný přístup. Jako autorizovaný servis nemáme v úmyslu konkurovat takzvaným garážovým servisům, ale chceme se stát – na základě vlastních zkušeností zákazníků s našimi službami – jediným východiskem. Alternativou, která se vždy osvědčila a vyplatí se na ni spolehnout. Máme k dispozici jak podporu světového výrobce strojů značky Komatsu, tak i pomoc a zkušenosti celé skupiny KUHN Group, kam společnost KUHN - BOHEMIA a. s. patří, a tím se každý pochlubit nemůže.
Na co vůbec dnes zákazníci – majitelé či provozovatelé stavebních strojů – v oblasti servisu nejvíce hledí?
Nelze samozřejmě nezmínit cenu, která v případě váhových kritérií hraje mnohokrát největší roli, na druhou stranu trh se rozvíjí a jak se říká, spolehlivý partner je mnohdy k nezaplacení. Svou úlohu sehrávají špatné zkušenosti zákazníků s neznačkovými a pochybnými servisními službami a z toho plynoucí mnohdy těžko vyčíslitelné ztráty z neplánovaných odstávek jejich strojů. Dnešní zákazník je jednoznačně náročný, vědom si svého významu a nerad slevuje se svých požadavků. Čím dál častějším trendem jsou rostoucí nároky na rychlost zásahu servisu, zapůjčení stroje v případě opravy nebo garance nákladů na servis po dobu životnosti stroje.
Stavební stroje se stále vylepšují, modernizují, specializují. Nenastane jednou situace, že stroje budou už tak dokonalé, že nebudou servis potřebovat?
Nejsem toho názoru, ale připouštím, že způsob poskytování servisu se bude měnit. Za posledních deset let lze pozorovat významný posun činnosti servisu k specializovaným opravám elektronických součástí strojů, vysokotlaké hydrauliky náročné na čistotu oleje, výkonných motorů s nízkými emisními limity. Povaha závad se plynule mění v reakci na využívaní moderních technologií. Na druhou stranu lze určitou část poruch do jistě míry diagnostikovat na dálku pomocí pokročilých technologií sledování strojů, což usnadňuje práci servisu a může pak působit preventivně k odvrácení větších oprav. Servis podle mého názoru v blízké budoucnosti po meči nevyhyne.
Děkujeme za rozhovor