Od svého vzniku v roce 1991 se zabývá stavební činností orientovanou především na výstavbu, rekonstrukce a opravy komunikací, mostů, zpevněných ploch, opěrných zdí, pozemních staveb, inženýrských sítí apod. Působnost společnosti SaM silnice a mosty a.s. sahá již nejen do oblasti Libereckého a Ústeckého kraje, ale i do dalších českých krajů.

S růstem realizovaných objemů stavebních prací a rozšiřováním výrobních kapacit, projektových a inženýrských činností se společnost rozrostla o odštěpné závody.
K dosažení vytyčených cílů s důrazem na spokojenost zákazníka uplatňujeme a zlepšujeme fungující integrovaný systém managementu kvality dle ČSN EN ISO 9001:2009, environment systém management dle ČSN EN ISO 14001:2005 a systém řízení BOZP podle směrnice ČSN OHSAS 18001:2008. Společnost je oprávněna užívat značku CZECH ­MADE za služby mostního a silničního stavitelství.
Firma zahájila výrobu ocelového mostního zábradlí certifikovaného jako výrobek pro mosty a pozemní komunikace.

Oprava mostu na silnici III/2715, most ev. č. 2715-4 Chotyně

Železobetonový obloukový most přes Lužickou Nisu tvořený dvěma oblouky při vrcholu spojený čtyřmi ztužujícími příčníky s dolní mostovkou podporovanou příčníky zavěšenými na svislých závěsech.
Délka přemostění 26,93 m, délka mostu 32,90 m, šířka mostu 8,09 m, výška mostu 5,40 m. Stavební stav před rekonstrukcí byl hodnocen stupněm IV. Byl zjištěn nevyhovující stav ocelových válečkových ložisek a na železobetonové konstrukci značný výskyt míst s chybějící krycí vrstvou výztuže.
Práce byly zahájeny odbouráním vozovkového souvrství a odbouráním opěr. Most byl zvednut hydraulickou soupravou o 300 mm a provizorně podepřen. sledně byla vyjmuta ocelová válcová ložiska, zřízeny ložiskové bloky, byla provedena sanace opěr, osazena nová hrncová ložiska a most byl spuštěn zpět na nová ložiska. Současně probíhala sanace železobetonové konstrukce.
V závěrečné fázi opravy byla provedena sjednocující stěrka, hydroizolace mostovky, osazeno nové ocelové zábradlí typ SAM 1.3A, byl zřízen asfaltový kryt vozovky a elastické mostní dilatační závěry.
Tuto stavbu SaM přihlásil do soutěže "Česká dopravní stavba 2008", kde získala "Cenu časopisu SILNICE ŽELEZNICE za konstrukční detail" a dále na 15. mezirodním sympoziu MOSTY 2010 v Brně obdržela cenu "Mostní dílo roku 2008" v soutěži pořádané ministerstvem dopravy ČR v kategorii II. Přestavba nebo oprava.

Investor: Liberecký kraj
Zhotovitel: SaM silnice a mosty a.s. 
Projekt: Projektová kancelář Vaner s.r.o.
klady: 7 mil. Kč
Realizace: 05-09/2008

Regenerace části městského centra Bělá pod Bezdězem I.ETAPA

Řešeným územím byla západní část Masarykova městí včetně zhruba jedné třetiny parku a jižní část tvoře komunikací, prostor okolo autobusové zastávky, dále Kostelní ulice s prostorem před kostelem Povýšení sv. Kříže.
Revitalizace parku - obvodový tvar parku byl zachován, lemy živými ploty byly omlazeny a dosazena i prázd místa v jírovcové aleji a okolo pomníku "Na stráž". Byly vykáceny některé jehličnany a keřové skupiny. Mlatové cesty byly zrekonstruovány. Hlavní chodníky v parku byly vydlážděny štípanou mozaikou, rozšířen chodník na ose radnice-gloriet. V tomto rozšířeném chodníku byla vybudována nová fontána jako liniová stavba, včetně strojovny fontány (pod úrovní terénu). Gloriet byl zrekonstruován dle požadavku NPÚ, sloupy nově omítnuty, položena nová podlaha z teraca, celý gloriet opatřen novým těrem, nová krytina z pozinkovaného plechu. Hlavní osa okolo nové fontány je osvětlena zemními svítidly, také socha "Na stráž". Fontána je osvětlena přímo světly u trysek. Osvětlení parku bylo obnoveno dle původních svítidel. V parku byl osazen nový mobiliář.
Obslužné komunikace na městí byly předlážděny ze stávající žulové dlažby 10/10 cm kladené do segmentu. Byla provedena nová konstrukce vozovek tl. 65 cm včetně zpevnění pláně geotextilií z polypropylenu. Kostelní ulice byla vydlážděna původní divokou dlažbou.
Obslužné komunikace byly zredukovány na šířku 7 m, vzniklo 44 parkovacích míst na městí. Stání pro 4 autobusy bylo ponecháno. Byla postavena nová konstrukce chodníků na městí v tl. 35 cm. Použita původní barev dlažba. Veřejné osvětlení prošlo celkovou rekonstrukcí, byl nově rozveden městský rozhlas a instalován infokiosek pro veřejný internet.
Křížek byl zrestaurován a přemístěn před faru.
Celková plocha regenerovaného a revitalizovaného území činila 1,54 ha.

Investor: Město Bělá pod Bezdězem (dotace EU)
Zhotovitel: SaM silnice a mosty a.s. 
Projekt: Ing. arch Diana Juračková
klady: 27 mil. Kč
Realizace: 2/2009 - 04/2010