Tento úsek umožní klíčové napojení dopravy z D1 na R4, D5, R6, R7 a budoucí D3. Dopravě na silničním okruhu kolem Prahy se tak otevře cesta k dálnici D1, hlavní dopravní tepně celé země. O významu takového dopravního propojení tedy nemůže být pochyb.
Stavba SOKP 512 D1 - Vestec se představuje
Úsek se rozkládá od dálnice D1, kde vznikne doposud největší mimoúrovňové křížení, které napojí dálnici D1 na stavbu úseku pražského okruhu 512 a připravovanou stavbu úseku pražského okruhu 511, dále pokračuje mezi obcemi Modletice, Dobřejovice, Herink, Osnice, Radějovice až do prostoru budoucího křížení s dálnicí D3, která vede západně od Jesenice. Stavba 512 navazuje na úseky 513 a 514, kde už výstavba probíhá.
Technické parametry a základní data
Délka stavby je 8 750 m. Šířkové uspořádání je navrženo v kategorii S27,5/100 se středním dělícím pásem rozšířeným na 4 m, to je s volnou šířkou 28 m. Šířka zpevněné části poloviny SOKP je 11,50 m, která umožní vedení dopravy při uzavírkách ve čtyřech jízdních pruzích.
Vozovka bude tvořena cementobetonovým krytem s předpokládanou plochou 150 812 m2a asfaltovým povrchem o celkové ploše 14 324 m2.
Součástí stavby jsou 2 mimoúrovňové křižovatky (MÚK Jesenice s II/101 a MÚK Dobřejovice s D1), 21 mostů, osvětlení v prostoru MÚK, měnitelné dopravní značky, SOS hlásky, meteostanice, dálniční informační systém, protihlukové stěny v celkové délce 615 m.
Zprovozněním silničního okruhu kolem Prahy dojde k odlehčení zatížené sítě městských komunikací a k propojení všech dálnic a rychlostních silnic u Prahy. Z hlediska životního prostředí bude mít pozitivní vliv na zlepšení podmínek v obcích ležících přímo nebo v těsné blízkosti komunikace II/101. Dále bude odstraněna tranzitní doprava z vnitroměstských komunikací města Prahy a tím dojde k odlehčení dnes již přetížených komunikací. Z hlediska mezinárodního bude mít pozitivní vliv na mezinárodní kamionovou dopravu, a to včetně zásobování velkoskladů, které se nacházejí převážně v územích podél silničního okruhu. Dále okruh umožní kvalitní propojení levé a pravé strany Vltavy v případě živelných pohrom.
Zpracoval: Ing. Jaroslav Bílek
Lenka Borseníková
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, závod Praha
Projektant: Pragoprojekt, a.s.
Zhotovitel: Sdružení 512 pod vedením Dálničních staveb Praha, a.s.
Členové sdružení: Metrostav, a.s. - Divize 4, Pražské silniční a vodohospodářské stavby, a.s., Skanska DS, a.s.
Dálniční stavby Praha, a.s.
Na Bělidle 198/21, 150 00 Praha 5
tel.: 222 868 267, fax: 224 266 946
www.dsp.cz