Tento autojeřáb představuje nejsilnější "100-tunový" stroj na čtyřech nápravách. Jeho maximální zátěžný moment činí 108 mt a systémová délka pak 77 metrů, tvořených zatím 50-metrovým teleskopem a 27-metrovým prodloužením hlavního výložníku.
Zdánlivou maličkostí, nicméně velmi důležitou, je skutečnost, že tento autojeřáb i při obutí do 16.00 pneumatik dosahuje max. šířky 2,55 m. V kombinaci s eventuálním využitím přídavné nápravy (tzv. Dolly) se AC 100/4 dostává do kategorie vozidel nevyžadujících buď žádnou, nebo jen omezenou výjimku pro provoz po veřejných komunikacích (v závislosti na národních předpisech země, ve které je provozován).
Jeřáb je dále vybaven prodloužením hlavního výložníku (nástavcem) s největší variabilitou ve své kategorii. Jeho 19-metrová sestava se může sklápět jak přímo na hlavním výložníku, tak i na nainstalovaném mezikusu 8 m. Tyto výhody doplňuje skutečnost, že jeřáb je sériově vybaven 4 podpěrnými bázemi.
Pro podvozek byl vybrán vodou chlazený motor Daimler (Mercedes) o výkonu 335 kW/445 PS při
2 000 ot/min, zatímco jeřábová nástavba využívá motor stejného výrobce o výkonu 129 kW/175 PS.
Terex Demag AC 100/4 tedy reprezentuje moderní, maximálně kompaktní stotunový jeřáb s vynikají flexibilitou s vyváženým poměrem mezi vysokým výkonem a rychlými pracovními pohyby, doprovázenými nízkou spotřebou paliva.