Jednotlivé firmy hledají různá řešení, aby tuto nepříznivou situaci přestály. Jak toto období ovlivňuje kladenskou společnost VP trend s.r.o., tradičního českého výrobce plastových, hliníkových, HPL a také dřevěných dveřních výplní, jsme probírali s vedoucím obchodního úseku panem MgA. Stanislavem Obytem.
„V době krize v českém stavebnictví, která zasáhla také segment především plastových oken a dveří, se naše firma rozhodla jít nadále jednoznačně cestou kvality“, říká v úvodu našeho setkání pan Obyt. V květnu roku 2011 při příležitosti veletrhu IBF vstoupila firma VP trend na trh s ojedinělou a pro mnohé šokující zárukou 7 let na plastové (ABS) dveřní výplně. To vše přesto, že na českém trhu byla některými výrobci dveřních výplní delší dobu masivně rozšiřována informace, že plast je pro výrobu dveřních výplní nevhodným materiálem.
Prodloužení záruky firmou VP trend rozhodně nebylo furiantství. Tento krok umožnila letitá praxe opřená o technický a technologický vývoj. Dlouhodobé pozitivní zkušenosti zákazníků daly VP trendu za pravdu a definitivně vyvrátily mýtus o nadřazenosti výplní z HPL (vysokotlakého laminátu) nad plasty. Je třeba říci, že ku prospěchu zákazníků.
Vysoká kvalita výrobků firmy VP trend a z ní plynoucí kladná odezva tuzemského i zahraničního trhu byla motivací pro další výrazné rozšíření sortimentu plastových (ABS) dveřních výplní o nové typy, a to jak vakuově tvářené, tak i v hladkém provedení. Zvýšený zájem zákazníků na mezinárodním odborném veletrhu Fensterbau 2012 v Norimberku a následně na stavebním veletrhu IBF 2012 v Brně byl potvrzením správnosti zvolených kroků.
Specifikum českého trhu - glorifikace HPL (vysokotlakého laminátu)
Na českém trhu existuje zcela specifická a paradoxní situace, totiž že plastové dveřní výplně si opakovaně musely uhájit své místo na trhu proti glorifikovaným výplním z HPL. Je ale užitečné si uvědomit, že na západ od hranic České republiky je jakožto materiál pro výrobu dveřních výplní naprosto jednoznačně upřednostňován plast před HPL a jistě ne bezdůvodně (křehkost HPL, riziko nasákavosti). Někteří výrobci dveřních výplní však přesto před několika lety začali v našich krajích velmi usilovně a zručně vydávat materiál HPL a výplně z něj vyrobené za luxusní produkt nejvyšší kvality. Důvodem tohoto počínání ale nebyla objektivní fakta, nýbrž nezvládnutí technologie výroby plastových dveřních výplní. Ve spojení s rozčarováním části zákazníků z nekvalitních plastových výplní těch samých výrobců, kteří nyní začali propagovat výplně z HPL, se téměř podařil geniální marketingový kotrmelec - totiž jak přeorientovat český trh na méně kvalitní, ale zároveň výrazně dráž prodávané HPL dveřní výplně, tj. fakticky vydělat na vlastní technologické nedostatečnosti.
Mnoho zákazníků netuší, že ačkoliv prodejní cena HPL výplní bývá dost často vysoce nadsazena nad cenu srovnatelných výplní plastových, pořizovací cena materiálu HPL samotného je – snad s výjimkou bílých barev – významně nižší než u plastu. Neúměrně vysoká cena výplní HPL je v takových případech dána buď prostým předražením nebo větší pracností, kterou vzhledem k některým svým nešťastným vlastnostem materiál HPL vyžaduje. To vše při záruční době maximálně 5 let.
Volba mezi kvalitou (ABS) a nižší cenou (HPL)
Firma VP trend má samozřejmě ve svém sortimentu mimo jiné také výplně z materiálu HPL, ale nabízí je zcela otevřeně jako alternativní a především levnější variantu ke kvalitnějším plastovým (ABS) výplním. S tím také koresponduje nižší, pětiletá záruční lhůta na HPL výplně oproti sedmileté záruce na výplně plastové (ABS). V praxi to znamená, že zákazník se u části sortimentu může rozhodnout, zda si pořídí vzhledově stejnou dveřní výplň v úspornějším provedení HPL, nebo v provedení plastovém (ABS), samozřejmě s lepšími užitnými vlastnostmi a s delší záruční dobou.
Obchodní filozofií firmy VP trend tedy není draze prodávat nízkonákladové produkty, ale naopak nabízet dveřní výplně v různých cenových relacích, za rozumné ceny odpovídající kvalitě jejich provedení, jejich užitným vlastnostem a poskytovaným garancím.
VP trend s.r.o.
Huťská 114, 272 01 Kladno
tel.: 312 242 010, fax: 312 242 880
e-mail: vptrend@vptrend.cz, www.vptrend.cz