Společnost Panasonic oznámila, že od dubna zahájí po celé Evropě prodej nových zářivek s LED diodami.
Panasonic je čtvrtým největším výrobcem žárovek a zářivek na světě a na svém domovském trhu v Japonsku je jedničkou v oblasti LED zářivek. Nyní prodej rozšiřuje i do evropských zemí, kde nabídne nové produktové řady. Od dubna 2012 to budou nové LED zářivky jak se závitem, tak pro patice (GU10 a GU5.3), včetně oceňované řady Nostalgic Clear LED, na pohled k nerozeznání od klasické žárovky. Produkty budou k dostání v kamenných a internetových obchodech.
„Vždy jsme při vývoji svého portfolia kladli důraz na ekologické vlastnosti. Nyní můžeme využít naše pětasedmdesátileté zkušenosti v oblasti výroby osvětlovacích zařízení a nabídnout evropským zákazníkům originální a kvalitní produkty. Během následujících tří let se hodláme stát předním dodavatelem LED svítidel v rámci celé Evropy a v roce 2018 pak chceme být nejekologičtějším výrobcem elektroniky vůbec.“ přiblížil plány Alexis Fernandez, manažer divize osvětlovacích těles společnosti Panasonic.
Nové LED zářivky značky Panasonic jsou na současném trhu v mnohém unikátní – díky specifickému designu věrně připomínají tradiční wolframové žárovky. Modely řady Nostalgic Clear LED mají místo typické spirály podobu dobře známé skleněné baňky a díky systému Centre-Mount Technology (CMT) vrhají rozptýlené paprsky do všech stran. Výsledkem je teplejší a jasnější světlo než u běžných úsporných zářivek. LED diody jsou navíc umístěné ve stejné poloze jako vlákno tradiční žárovky, takže rozdíl na pohled téměř nepoznáme.
Originální design a moderní technologie vynesly Panasoniku prestižní cenu Gold iF 2012 za nejlepší design a také ocenění Good Design Gold Award.
LED zářivky se šroubují do běžných objímek a může je tedy použít prakticky každý. Jejich velkou předností je především úsporný provoz. Osmiwattová zářivka spotřebuje jen pětinu energie v porovnání se 40 W žárovkou, přitom mají srovnatelně jasné světlo. Osvětlení se přitom na celkových výdajích za elektřinu u průměrné domácnosti podílí až z 20%. Úspora energie se tedy výrazně projeví na nižších účtech. LED zářivky navíc vydrží 40x déle než žárovky (cca 40 000 hodin), takže je nemusíme měnit tak často.
LED zářivky patří k nejdůležitějším produktům značky Panasonic – jen v Japonsku jich firma v roce 2010 prodala na 4 miliony. Vstup na evropský trh je důležitou součástí globální strategie společnosti, které se do roku 2018 hodlá stát nejekologičtějším výrobcem elektroniky na světě.
Více informací najdete na stránkách www.panasonic.eu/lighting