Projektový tým vedený Ing. Václavem Pavlovským zahájí ražby v dubnu tohoto roku, jejich konec je naplánován na říjen 2012. „Ražba je specifická v tom, že probíhá v žulovém masivu s výškou skalního nadloží cca 20 m a v některých místech pod hladinou moře. Vzdálenost od hladiny moře k tunelu je pak okolo 30 m “ dodává Ing. Pavlovský.
Na stavbě budou zaměstnáni lidé z České republiky. V pravidelných šestitýdenních turnusech se prostřídá v souhrnu 15 razičů; dalších sedm techniků Metrostavu bude na místě po celou dobu. Ražba tunelů bude probíhat dvacet čtyři hodin denně šest dní v týdnu.
Investorem stavby spojující finskou metropoli s městem Espoo je společnost Länsimetro (Západní metro), kterou založila obě města za tímto účelem, neboť se jedná o jejich společnou investici. Metrostav bude zodpovídat za ražbu traťových tunelů, včetně definitivního ostění, finský partner za odvoz rubaniny a ražbu větracích šachet. Cena zakázky sdružení Metrostavu s Destií OY (název sdružení: JV METRO IV) je zhruba 18,5 mil. EUR.