Můžete nám přiblížit vývoj společnosti OMLUX, spol. s r.o. od počátků až do dnešních dnů?

Založení naší společnosti se datuje od roku 1995, letos v červnu jsme tedy oslavili 13 let působení na trhu a věříme, že ona magická 13 je v našem případě číslo šťastné.
V počátcích jsme se zabývali jen prodejem stavebních materiálů, ale v roce 1997 jsme začali, jako jedna z prvních firem v ČR, provádět lité anhydritové podlahy.
O další 2 roky později jsme rozšířili svou činnost o komplexní revitalizace budov, spočívající v zateplení fasád a plochých střech, výměně oken a generální sanaci balkónů.
Od roku 2002 jsme se etablovali na ryze stavební společnost.
Dalším významným milníkem v historii společnosti byl rok prosinec 2006, kdy jsme zakoupením výrobní linky, zahájili vlastní výrobu plastových oken.
V součastné době patříme mezi největší firmy v Ostravském regionu specializující se na komplexní regenerací budov. V realizaci litých anhydritových potěrů jsme dokonce jední z největších v ČR (v roce 2007 cca 185 000 m2 a v roce 2008 předpoklad více jak 200 000 m2).
I přes určitou stagnaci na stavebním trhu, zaznamenáváme nárůst objemu zakázek a můžu říct, že letošní rok je, pro naši společnost, rokem nejúspěšnějším.
Neradi bychom však usnuli na vavřínech, a proto už nyní plánujeme strategický rozvoj společnosti do dalších let.

Díky vlastní výrobě plastových oken jste schopni poskytovat rozsáhlé služby zákazníkům. V čem je ale výhodou vlastní výroba, když je na trhu spousta výrobců a dovozců oken?

Je to tak jak říkáte. Až se zavedením vlastní produkce PVC oken jsme schopni reagovat na požadavky zákazníků v daných termínech a očekávané kvalitě. Dříve jsme okna kupovali, stejně jako většina konkurence, a proto jsme byli zcela odkázáni na možnosti našich dodavatelů. Také kvalita kupovaných oken nesplňovala vždy naše požadavky, nyní, kdy máme celý výrobní proces pod kontrolou, jsme schopni garantovat špičkové provedení a bezproblémovou funkčnost po dlouhá léta.
Při drtivé většině revitalizací se začíná právě výplněmi a správná organizace výroby nám dává možnost okamžitě reagovat na potřeby trhu. Je to přímá úměra, čím více vyměníme oken, tím více provedeme komplexních rekonstrukcí.

Jakým způsobem garantujete kvalitu odvedených prací s ohledem na dodržení podmínek investora?

Investoři jsou každým rokem náročnější co se týče kvality materiálů a provedených prací. Velkou roli v tom hraje informovanost veřejnosti a také nechvalně známé stavby, kde se šetření objednatelů na nepravém místě odrazilo v mizerné kvalitě provedeného díla.
Naše společnost při svých realizacích používá výhradně ověřené materiály a technologie renomovaných výrobců.
Jak se říká: "vše je o lidech", a proto ve vztahu k zaměstnancům usilujeme o zvyšování úrovně odborných znalostí, neboť si uvědomujeme, že výkon a dobré jméno společnosti jsou dány kvalitou jejich zaměstnanců.
K dodavatelům jsou budovány takové formy spolupráce, aby firma byly úspěšná a spolupracovala jen s těmi nejlepšími dodavateli.
Jen díky těmto okolnostem jsme schopni deklarovat dlouholetou životnost stavby. Protože věříme používaným materiálům a našim lidem, můžeme poskytovat záruky na dílo v délce 5 let a v některých případech let 10. V neposlední řadě jsme od roku 2001 držiteli certifikátu ISO 001.

V současné době provádíte v Ostravě rozsáhlejší revitalizaci. Co je předmětem Vaší činnosti na této stavbě?

Loni jsme realizovali okolo 30 revitalizací a letos jsme toto množství zvládli do konce srpna, což svědčí o dobře nastoupené cestě společnosti OMLUX.
Největší letošní rekonstrukcí je 16 podlažní panelový dům na ulici G. Píky v Ostravě.
Revitalizace je to vskutku komplexní, obsahuje výměnu oken, zateplení obvodového pláště, výměnu zábradlí lodžií, rekonstrukci podlah lodžií a výměnu vstupních portálů.
I přes tak rozsáhlé dílo, kdy chtě nechtě zasahujete do soukromí spoustě domácností, můžu říct, že rea­lizace probíhá bez problémů a k plné spokojenosti objednatele.

V oblasti aplikací litých anhydritových podlah máte dlouhodobé zkušenosti. Jaká je jejich bližší technická specifikace?

Pojem litá anhydritová podlaha pro nás znamená předložit zákazníkovi plný servis v rozsahu návrhu a realizace kompletní podlahové konstrukce. Jedná se o celkové vyhodnocení konstrukce v poměru k ostatním vnějším vlivům jejímž výsledkem je řešení vyhovující statickým, akustickým a uživatelským požadavkům. Litá anhydritová podlaha je už pouze ta pomyslná třešnička na dortu, kdy podlahovou konstrukci (polystyren, vata apod.) zalijeme roznášecí deskou - anhydritem (potěrem), který je dokonale samonivelační a u kterého obecně platí, že je do 48 hodin plně pochozí. Další nespornou výhodou je, díky své výsledné rovinnosti povrchu, absence dalších technologických kroků pro pokládku následných vrstev povrchů. Zejména stěrkování cementovou hmotou, tak jak jsme dříve znali v souvislosti s betonovými potěry a mazaninami.

Na které typy staveb jsou vhodné Vaše lité anhydritové podlahy a jaké jsou jejich výhody popř. nevýhody?

Užití anhydritových podlah je velmi široké, ale největší podíl realizací tvoří anhydritové podlahy v nově stavěných bytových domech, individuální bytové výstavbě, občanské vybavenosti, kanceláří, ale i při rekonstrukci starších budov.
Jako výhody můžeme jmenovat rovnost a pevnost, dokonalý přenos tepla (vhodné pro podlahové topení), pochůznost do 48 hodin a v neposlední řadě i vysoká produktivita pokládky podlah (až 1 000 m2 za den na připravený podklad).
Nevýhody jsou obecně spojeny s podstatou anhydritu, a to s pojivem vyrobeného, jednoduše řečeno, ze sádry. Proto nedoporučujeme provádět tyto podlahy v trvale vlhkých provozech jako jsou například společné umývárny, garážová stání nebo podlahy v průmyslových provozech. Naopak, při dodržení jednoduchých pravidel jsou tyto podlahy vhodné do domácích koupelen nebo do chodeb a společných prostor bytových domů, kde je namáhání vlhkosti a vodou předpokládáno ve větší míře.

Kdo patří mezi Vaše zákazníky?

Naše zákazníky lze rozdělit do 3 skupin.
Při revitalizací panelových domů to jsou především bytová družstva a společenství vlastníků, kteří tvoří většinu naší produkce.
Druhou skupinou jsou velké stavební společnosti, u kterých figurujeme jako subdodavatelé na provádění litých anhydritových podlah. Mezi naše největší obchodní partnery z této oblasti patří např: Geosan Group a.s., Skanska CZ a.s., Metrostav a.s., Průmstav a.s., Karel Dvořák, a.s. Tato spolupráce naplňuje naše kapacity zhruba z 35 %.
Poslední skupinou jsou soukromé osoby, které si u nás objednávají výměnu oken, zateplení fasády či lité anhydritové potěry. Tato skupina zabírá cca 5 % z celkového objemu prací.
Nutno však podotknout, že ke každému zákazníkovi přistupujeme profesionálně a s patřičnou úctou a je jedno, jestli požaduje 2 ks oken nebo vylít 10 000 m2 anhydritových potěrů.

Jakým způsobem se snažíte uspět v rámci konkurence na trhu?

V dnešní době je velice těžké uspět a udržet svou pozici na trhu, protože vzniká spousta nových subjektů, které se snaží prosadit a ne vždy používají korektní metody a žene je dopředu pouze touha rychle zbohatnout. Zákazník to pozná až jim svěří do opravy svůj dům a peníze. To už ovšem je většinou pozdě.
Naše cesta je poněkud jiná a že je správná, dokazuje, že jsme letos oslavili 13 let svého působení na stavebním trhu. Ta cesta spočívá především ve spokojenosti naších zákazníků a to po celou dobu realizace zakázky. Toto by nebylo možné, pokud by v naší firmě pracovali lidé, kteří by tuto filozofii nectili. To platí pro všechny na všech funkcích ve firmě. Totéž vyžadujeme i pro spolupracující firmy. Dalším důležitým pravidlem je dodržovaní dohodnutých termínů a kvality provedených prací. Pokud někdo porušuje tato základní pravidla, tak takový u nás nemá místo a ani nemůže pro nás pracovat. Kromě těchto základních pravidel se snažíme o propagaci naší firmy na různých sportovních a společenských akcích, podporujeme řadu charitativních organizací a v neposlední řadě vydáváme od loňského roku vlastní noviny ,,Panelák ostravský", ve kterých se snažíme představit společnost trochu podrobněji, včetně naších zaměstnanců. Tento občasník vydáváme v nákladu cca 130 000 výtisků zdarma do všech schránek v Ostravě. Prostě se snažíme byt vidění a každý nový zákazník si může ověřit na našich stavbách jak nám to jde. To je nejlepší reklama pro naší společnost.
_________________________________________________________________________________________________
OMLUX, spol. s r.o.
Wattova 15, 702 00 Ostrava-Přívoz
tel./fax: 596 133 701, 596 133 559
bezplatná infolinka: 800 11 66 55
www.omlux.cz, e-mail: omlux@omlux.cz