Projektanti

Obnovení silnice III/2565 Most–Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště a řeku Bílinu

Most SO 201 je význačným mostním objektem na obnovené silnici III/2565. Jedná se obnovu komunikačního spojení města Mostu s okolními obcemi ležícími severně od Mostu, tj. Mariánské Radčice a Braňany.

Dostavba posledního úseku dálnice D1, stavba 0136 Říkovice – Přerov

Stavba D1 0136 Říkovice – Přerov představuje novostavbu dálnice o celkové délce 10,1 km. Na svém začátku, v km 75,300, navazuje na již realizovaný úsek dálnice D1 stavba 0135 Kroměříž východ – Říkovice v oblasti MÚK Říkovice a pokračuje severním směrem k Přerovu, který obchází ze západu.

Oskar – rekonstrukce mostu v km 80,930 trati Hohenau (ÖBB) – Přerov

Projekt ocelového železničního mostu OSKAR musel být za daných okrajových podmínek navržen jako šikmý s úložným úhlem 41° při rozpětí 97,5 m. Jedná se o první železniční most v České republice, který využívá síťovaný oblouk.

Dálnice D6 Nové Strašecí – Řevničov

Současná silnice I/6 je důležitou komunikací, která je součástí české, ale i evropské silniční sítě. Spojuje Prahu, Karlovy Vary a Cheb, naši republiku opouští na hraničním přechodu Pomezí nad Ohří – Schirnding (ČR – SRN). Umožňuje i propojení mezi Prahou a Jáchymovem, Mariánskými Lázněmi nebo Františkovými Lázněmi.

GEOtest si připomíná 50 let od svého založení

GEOtest je českou, soukromou, akciovou společností, která poskytuje široké spektrum konzultačních i dodavatelských služeb v ekologických oborech, inženýrské geologii, geotechnice a hydrogeologii. Poskytované služby dokáže přizpůsobit na míru potřebám svých zákazníků a svou vysokou odbornost může doložit značným počtem autorizací, certifikací a osvědčení.

Chytrý systém přispěje k efektivnějšímu řízení dopravy v Českých Budějovicích

Město České Budějovice bude využívat nový chytrý systém, který si sám zjistí všechny důležité dopravní informace na silnicích. Sesbíraná dopravní data budou sloužit jako podklad pro budoucí plánování komunikací a jejich dimenzování a také k samotnému řízení křižovatek.

Atypické konstrukce a založení přístavby průmyslové haly DGS Druckguss Systeme, Liberec

Dceřiná společnost DGS Druckguss Systeme s. r. o. se sídlem v Liberci, ul. Volgogradská je českou odnoží mateřské DGS Švýcarsko v St. Gallen. Firma je významným výrobcem se zaměřením na slitiny hliníku pro díly karoserie, řízení a agregátů především pro automobilový průmysl. Společnost byla v ČR založena r. 1991.

Modernizace stanice metra Skalka přispěla k vyšší kultuře cestování metrem

Pražské metro je v provozu od května roku 1974 a k dnešnímu dni čítá 61 stanic. Dopravní podnik o stanice pečuje průběžnou údržbou a vynakládá velké úsilí na chod jednotlivých stanic. Některé stanice jsou vlivem silných průsaků spodních vod zdegradovány korozí.

Hranice - severovýchodní obchvat (TES + ÚS)

Silnice II/440 Potštát – Hranice je součástí silniční sítě Olomouckého kraje a propojuje silnici II/440 z Potštátu na silnici I/47 a I/35 (E 442). Z hlediska dopravního významu se jedná o silnici regionálního významu, která slouží zároveň jako dálniční přivaděč na dálnici D1.

Rekonstrukci „Pražského Semmeringu“ navrhla projektová společnost Sagasta

Nezávislá inženýrská konzultační firma SAGASTA, s. r. o. byla založena v roce 2015 v Praze. Její profesní aktivita je zaměřena na různé stavební inženýrské oblasti, kterým vévodí zejména obory dopravních staveb. Dále se zabývá územním plánováním, geodetickými a geologickými pracemi, ale i projektováním pozemních staveb.

Severní spoj v Ostravě - dobudování významné dopravní tepny

Ostrava, město na soutoku řeky Odry a Ostravice, řeší v posledních letech jako každé větší město narůstající počet automobilové dopravy a komplikace s tím spojené. Doprava ve směru jih – sever je v Ostravě převedena po dostatečně kapacitní dálnici D1, významných silnicích I/58, I/56, II/647, II/477 a dalších silnicích a místních komunikacích.

Projektová příprava úseku dálnice D3 Václavice–Voračice

Dálnice D3 je součástí hlavního mezinárodního silničního tahu E 55 vedoucího z Dánska přes Německo, Česko, Rakousko a Itálii do Řecka. V republikovém měřítku přebírá dálnice D3 funkci kapacitního spojení hlavního města Prahy s oblastí jižních Čech.

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim – Tišnov

Firma SUDOP BRNO, spol. s r. o. byla zpracovatelem realizační dokumentace investiční akce pod názvem „Zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim – Tišnov“. Investorem zakázky byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekční práce probíhaly v roce 2015. Realizace byla započata po vydání stavebního povolení začátkem roku 2017.

Brno, městská část Bosonohy - III. a IV. etapa - dostavba oddílného kanalizačního systému

Projekční kancelář Valbek, spol. s r. o. oslavila v letošním roce 27 let od svého založení. Od roku 1993 se firma zabývá i projektováním vodohospodářských staveb. V současné době projektují vodohospodářské stavby odborníci v sídle firmy, v Liberci a dále pak ve střediscích v Ústí nad Labem, v Plzni a v Bratislavě.

Negrelliho viadukt bude psát svou novou historii s podpisem mostařů ze SUDOPU PRAHA

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze započala, vlaky na Negrelliho viaduktu vystřídali dělníci, Negrelliho viadukt projde náročnou rekonstrukcí za 1,5 mld. Kč. Oprava více než jeden kilometr dlouhého památkově chráněného mostu bude trvat déle než dva roky.

Silnice I/44 Červenohorské sedlo – jih

Stavba silnice I/44 Červenohorské sedlo – jih, realizovaná v průběhu období říjen r. 2014 až červen r. 2017, navázala na dokončenou modernizaci úseku silnice I/44 na severní straně Červenohorského sedla, která byla uvedena do provozu v roce 2008. Předmětem stavby byla modernizace části silnice I/44 v úseku Kouty nad Desnou (konec obce) – hranice okresu Šumperk/Jeseník (Červenohorské sedlo).

Stavba úseku dálnice D1 Přerov – Lipník nad Bečvou dle projektu Dopravoprojektu Brno

Předmětem stavby 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou je úsek dálnice D1 v délce 14,312 km (km 85,400 – km 99,312) se čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami (MÚK Lipník n. B. – Trnávka, MÚK Lipník n. B., MÚK Loučka a provozní MÚK Žernov – SSÚD), s oboustrannou velkou odpočívkou, přeložkami křižujících komunikací a přeložkami inženýrských sítí. Kategorie dálnice D1 je D26,5/120.

Revitalizace areálu Klementina

V roce 2008 bylo Ministerstvem kultury a Národní knihovnou ČR rozhodnuto o investičním záměru Revitalizace areálu Klementina. V soutěži na zpracování projektové dokumentace uspěl METROPROJEKT Praha.

Posouzení dynamického zatížení od výrobní technologie v průmyslové hale firmy Kamax

Společnost Kamax se sídlem v Turnově je významným výrobcem vysokopevnostních spojovacích prvků pro automobilový průmysl. V roce 2011 rozšířila svoje působení výstavbou nového výrobního areálu, který zahrnuje administrativní budovu, expedici a halu na tepelné zpracování ocelových produktů. Námi popisovaná přístavba lisovny je již III. etapou výstavby a plánem investora je dokončit areál v roce 2020

Linio Plan dovršuje první desetiletku

V letošním roce oslaví firma Linio Plan, s. r. o. deset let od vstupu na trh projektových prací v oblasti dopravních staveb. Při této příležitosti jsme požádali o rozhovor ředitele firmy Ing. Pavla Vacka.

SUDOP BRNO představuje revitalizaci trati Frýdlant nad Ostravicí – Valašské Meziříčí

SUDOP BRNO, spol. s r. o. je projektová, inženýrská a dodavatelská společnost, jejíž hlavní činností je projektování staveb dopravních, inženýrských, bytových a občanských. V dnešním článku se zaměřuje na „Revitalizaci trati Frýdlant nad Ostravicí – Valašské Meziříčí“, která proběhla v roce 2015.

Pilotní projekt a principy BIM byly otestovány při realizaci stavby Modernizace ŽST Č.Lípa

Čistě jazykově je BIM zkratka, která reprezentuje anglický termín Building Information Modeling. Postupně se stále více dostává do povědomí širší odborné veřejnosti. Ptáte se, co vlastně znamená v praxi, co ji tvoří a jak funguje?

Druhý nejdelší most v úseku Hubová – Ivachnová na slovenské D1 nese rukopis Link projektu

V roce 2014 byla zahájena výstavba další části dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová. Dálniční úsek dlouhý zhruba 15 km je vedený cca 2 km severně od města Ružomberok, územím vklíněným mezi pohoří Velké Fatry a Chočských vrchů.

Příprava Elektrizace trati č. 290 Olomouc – Šumperk

Projektová, inženýrská a konzultační společnost MORAVIA CONSULT Olomouc a. s. v současnosti připravuje projektovou dokumentaci záměru elektrizace trati č. 290 Olomouc – Šternberk – Uničov – Šumperk. Jedná se o jeden z nejrozsáhlejších projektů elektrizace trati na území Moravy, jehož investorem a zadavatelem je Správa železniční dopravní cesty, s. o., Stavební správa východ.

Návrh technologií výstavby mostů a jejich optimalizace

V současnosti je stále většina veřejných zakázek pro výběr zhotovitele inženýrských staveb a klíčové dopravní infrastruktury soutěžena s rozhodujícím kritériem nejnižší ceny nabídky. Tento stav vede nejen v inženýrském stavitelství k nabídkovým cenám pohybujícím se často na úrovni nákladů potřebných k výstavbě soutěžených staveb. U mostního stavitelství je tato situace obzvlášť markantní.

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři