Projektanti

Projektové řešení rekonstrukce silnice II/379 Deblín – Tišnov

Silnice II/379 je součástí krajské silniční sítě a tvoří důležitou komunikační spojnici regionálního centra Tišnova (případně i Blanska) na dálnici D1 a zároveň je součástí sítě pozemních komunikací, které zajišťují dopravní obslužnost daného území. Uvedená silnice II. třídy propojuje mezinárodní silnice I. třídy. Silnice II/379 se připojuje na I/37 ve Velké Bíteši a v obci Lipůvka na I/43.

SUDOP BRNO představuje revitalizaci trati Břeclav – Znojmo, 2. stavba

SUDOP BRNO, spol. s r. o. je projektová, inženýrská a dodavatelská společnost, jejíž hlavní činností je projektování staveb dopravních, inženýrských, bytových a občanských. Široké spektrum projektových prací nabízí také v oborech železniční a silniční dopravy nebo městské a příměstské dopravy. V dnešním článku se zaměřuje na revitalizaci trati Břeclav – Znojmo, 2. stavba.

Digitalizace ve stavebnictví se brzy dotkne zadávání státních zakázek

Už více jak dva roky probíhá diskuse na téma BIM v souvislosti se zadáváním nadlimitních veřejných zakázek na stavební práce financované z veřejných rozpočtů. Stát se pustil do snahy o jeho zavádění s představou, že používání metody BIM je základní podmínkou digitalizace stavebnictví.

Stavba dálničního obchvatu Českých Budějovic zahájena!

V březnu a dubnu letošního roku byly slavnostně zahájeny další dvě stavby dálnice D3, které společně vytváří dálniční obchvat českobudějovické aglomerace: stavba 0310/I Úsilné – Hodějovice (17. 4. 2019) a stavba 0310/II Hodějovice – Třebonín (29. 3. 2019). Tyto dvě stavby jsou součástí tzv. „prioritního dopravního záměru“ (PDZ) „D3 Obchvat Českých Budějovic“.

Autobusový terminál v Plzni vznikl podle návrhu Metroprojektu

V roce 2014 začal Metroprojekt připravovat (dle územního rozhodnutí z května 2012) projekt stavebního povolení na přestupní autobusový terminál Plzeň. Výstavba nového terminálu začala na přelomu let 2017/2018.

Školení digitalizace stavebních procesů - Bentley akademie otevřena v pražském Sudopu

Za účasti vrcholných představitelů státní správy, zástupců stavebních firem i státních správců dopravní infrastruktury otevřel pan Tomáš Slavíček, generální ředitel společnosti SUDOP PRAHA, a prezident společnosti Bentley Systems, pan Alan Lamont, první pobočku mezinárodní digitální Bentley akademie v Evropě.

GEFOS slaví 25. výročí svého založení

Společnost Gefos a. s. je ryze českou firmou, která poskytuje komplexní služby v oboru geodézie. Zabývá se mj. 3D laserovým skenováním, metrologií, tedy velmi přesným měřením pro průmysl a projekcí pozemních staveb. V jejím portfoliu jsou velice silně zastoupeny také práce pro dopravní i pozemní stavitelství.

Obnovení silnice III/2565 Most–Mariánské Radčice: SO 201 Most přes kolejiště a řeku Bílinu

Most SO 201 je význačným mostním objektem na obnovené silnici III/2565. Jedná se obnovu komunikačního spojení města Mostu s okolními obcemi ležícími severně od Mostu, tj. Mariánské Radčice a Braňany.

Dostavba posledního úseku dálnice D1, stavba 0136 Říkovice – Přerov

Stavba D1 0136 Říkovice – Přerov představuje novostavbu dálnice o celkové délce 10,1 km. Na svém začátku, v km 75,300, navazuje na již realizovaný úsek dálnice D1 stavba 0135 Kroměříž východ – Říkovice v oblasti MÚK Říkovice a pokračuje severním směrem k Přerovu, který obchází ze západu.

Oskar – rekonstrukce mostu v km 80,930 trati Hohenau (ÖBB) – Přerov

Projekt ocelového železničního mostu OSKAR musel být za daných okrajových podmínek navržen jako šikmý s úložným úhlem 41° při rozpětí 97,5 m. Jedná se o první železniční most v České republice, který využívá síťovaný oblouk.

Dálnice D6 Nové Strašecí – Řevničov

Současná silnice I/6 je důležitou komunikací, která je součástí české, ale i evropské silniční sítě. Spojuje Prahu, Karlovy Vary a Cheb, naši republiku opouští na hraničním přechodu Pomezí nad Ohří – Schirnding (ČR – SRN). Umožňuje i propojení mezi Prahou a Jáchymovem, Mariánskými Lázněmi nebo Františkovými Lázněmi.

GEOtest si připomíná 50 let od svého založení

GEOtest je českou, soukromou, akciovou společností, která poskytuje široké spektrum konzultačních i dodavatelských služeb v ekologických oborech, inženýrské geologii, geotechnice a hydrogeologii. Poskytované služby dokáže přizpůsobit na míru potřebám svých zákazníků a svou vysokou odbornost může doložit značným počtem autorizací, certifikací a osvědčení.

Chytrý systém přispěje k efektivnějšímu řízení dopravy v Českých Budějovicích

Město České Budějovice bude využívat nový chytrý systém, který si sám zjistí všechny důležité dopravní informace na silnicích. Sesbíraná dopravní data budou sloužit jako podklad pro budoucí plánování komunikací a jejich dimenzování a také k samotnému řízení křižovatek.

Atypické konstrukce a založení přístavby průmyslové haly DGS Druckguss Systeme, Liberec

Dceřiná společnost DGS Druckguss Systeme s. r. o. se sídlem v Liberci, ul. Volgogradská je českou odnoží mateřské DGS Švýcarsko v St. Gallen. Firma je významným výrobcem se zaměřením na slitiny hliníku pro díly karoserie, řízení a agregátů především pro automobilový průmysl. Společnost byla v ČR založena r. 1991.

Modernizace stanice metra Skalka přispěla k vyšší kultuře cestování metrem

Pražské metro je v provozu od května roku 1974 a k dnešnímu dni čítá 61 stanic. Dopravní podnik o stanice pečuje průběžnou údržbou a vynakládá velké úsilí na chod jednotlivých stanic. Některé stanice jsou vlivem silných průsaků spodních vod zdegradovány korozí.

Hranice - severovýchodní obchvat (TES + ÚS)

Silnice II/440 Potštát – Hranice je součástí silniční sítě Olomouckého kraje a propojuje silnici II/440 z Potštátu na silnici I/47 a I/35 (E 442). Z hlediska dopravního významu se jedná o silnici regionálního významu, která slouží zároveň jako dálniční přivaděč na dálnici D1.

Rekonstrukci „Pražského Semmeringu“ navrhla projektová společnost Sagasta

Nezávislá inženýrská konzultační firma SAGASTA, s. r. o. byla založena v roce 2015 v Praze. Její profesní aktivita je zaměřena na různé stavební inženýrské oblasti, kterým vévodí zejména obory dopravních staveb. Dále se zabývá územním plánováním, geodetickými a geologickými pracemi, ale i projektováním pozemních staveb.

Severní spoj v Ostravě - dobudování významné dopravní tepny

Ostrava, město na soutoku řeky Odry a Ostravice, řeší v posledních letech jako každé větší město narůstající počet automobilové dopravy a komplikace s tím spojené. Doprava ve směru jih – sever je v Ostravě převedena po dostatečně kapacitní dálnici D1, významných silnicích I/58, I/56, II/647, II/477 a dalších silnicích a místních komunikacích.

Projektová příprava úseku dálnice D3 Václavice–Voračice

Dálnice D3 je součástí hlavního mezinárodního silničního tahu E 55 vedoucího z Dánska přes Německo, Česko, Rakousko a Itálii do Řecka. V republikovém měřítku přebírá dálnice D3 funkci kapacitního spojení hlavního města Prahy s oblastí jižních Čech.

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim – Tišnov

Firma SUDOP BRNO, spol. s r. o. byla zpracovatelem realizační dokumentace investiční akce pod názvem „Zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim – Tišnov“. Investorem zakázky byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekční práce probíhaly v roce 2015. Realizace byla započata po vydání stavebního povolení začátkem roku 2017.

Brno, městská část Bosonohy - III. a IV. etapa - dostavba oddílného kanalizačního systému

Projekční kancelář Valbek, spol. s r. o. oslavila v letošním roce 27 let od svého založení. Od roku 1993 se firma zabývá i projektováním vodohospodářských staveb. V současné době projektují vodohospodářské stavby odborníci v sídle firmy, v Liberci a dále pak ve střediscích v Ústí nad Labem, v Plzni a v Bratislavě.

Negrelliho viadukt bude psát svou novou historii s podpisem mostařů ze SUDOPU PRAHA

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze započala, vlaky na Negrelliho viaduktu vystřídali dělníci, Negrelliho viadukt projde náročnou rekonstrukcí za 1,5 mld. Kč. Oprava více než jeden kilometr dlouhého památkově chráněného mostu bude trvat déle než dva roky.

Silnice I/44 Červenohorské sedlo – jih

Stavba silnice I/44 Červenohorské sedlo – jih, realizovaná v průběhu období říjen r. 2014 až červen r. 2017, navázala na dokončenou modernizaci úseku silnice I/44 na severní straně Červenohorského sedla, která byla uvedena do provozu v roce 2008. Předmětem stavby byla modernizace části silnice I/44 v úseku Kouty nad Desnou (konec obce) – hranice okresu Šumperk/Jeseník (Červenohorské sedlo).

Stavba úseku dálnice D1 Přerov – Lipník nad Bečvou dle projektu Dopravoprojektu Brno

Předmětem stavby 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou je úsek dálnice D1 v délce 14,312 km (km 85,400 – km 99,312) se čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami (MÚK Lipník n. B. – Trnávka, MÚK Lipník n. B., MÚK Loučka a provozní MÚK Žernov – SSÚD), s oboustrannou velkou odpočívkou, přeložkami křižujících komunikací a přeložkami inženýrských sítí. Kategorie dálnice D1 je D26,5/120.

Revitalizace areálu Klementina

V roce 2008 bylo Ministerstvem kultury a Národní knihovnou ČR rozhodnuto o investičním záměru Revitalizace areálu Klementina. V soutěži na zpracování projektové dokumentace uspěl METROPROJEKT Praha.

Nejčtenější články
Zobrazit nejčtenější články

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři