MAKOS se specializuje na dilatační závěry V1 – V3 pro silnice I. – III. třídy

Společnost MAKOS a. s. vznikla v roce 1998 a působí v regionu Moravy. Její hlavní náplní je výstavba nových mostních objektů do rozpětí 35 m jak ze železobetonu, předpjatého betonu, tak z oceli. Cizí jí nejsou ale ani rekonstrukce stávajících ocelových a betonových mostních objektů o různých rozpětích, výstavba lávek pro pěší o rozpětí do 120 m a výstavba různých typů silničních propustů.

Součást prodloužení tramvajové trati na Borská Pole, Plzeň - SO 201- nový Tramvajový most

V průběhu letošního roku měla společnost Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a. s. možnost spolupracovat na mostním objektu, který je součástí akce „Prodloužení tramvajové trati na Borská pole“. V rámci tohoto objektu byl vybudován nový šikmý jednopólový most, který bude sloužit k převedení dvoukolejné tramvajové trati, pěších a cyklistů přes čtyř pruhovou směrově rozdělenou silnici I/27.

Metrostav staví více zajímavých zakázek u nás doma i v zahraničí

Říká v rozhovoru pro Stavební a investorské noviny obchodní ředitel Metrostavu Ing. Karel Volf, MBA. Stavební společnost Metrostav a. s. patří dlouhodobě mezi klíčové stavební společnosti. Působí na trzích u nás doma i v zahraničí. V posledních letech se stal Metrostav největší stavební firmou v České republice a své postavení potvrdil i v loňském roce.

Stanovisko Sdružení pro výstavbu silnic k možnostem realizace silničních staveb v noci

Sdružení pro výstavbu silnic (SVS) shromáždilo od svých členských organizací informace a podněty k problematice práce v nočních hodinách. Členy SVS jsou stavební firmy, ale také dodavatelé rozhodujících materiálů pro stavbu pozemních komunikací, dodavatelé asfaltových směsí, asfaltových pojiv, betonu a kameniva.

Stavební systém HAMCO MULTI-PLATE pro realizaci mostů, podchodů a propustí

Mosty, podchody, podjezdy a propusti jsou nutnými součástmi sítě komunikací. Údržba, výstavba a rozvoj výkonnosti určitého hospodářského prostoru a utváření jeho správného životního prostředí vyžadují, aby se jak komunikacím, tak i vodním tokům věnovala neustálá péče.

EUROVIA CS zahajuje práce na modernizaci dálnice D1 v úseku Mirošovice - Hvězdonice

Na začátku března začínají práce na dálnici D1 v úseku Mirošovice – Hvězdnice. V pátek 8. března se zahájí realizace dopravního opatření, aby pracovníci mohli pracovat v pravém odstavném pruhu a připravit ho na plné zatížení z převedené dopravy. O víkendu 16. -17. března pak dojde k demolici mostu přes dálnici u Mirošovic. Práce provádí EUROVIA CS pro ŘSD do roku 2021.

Uzavření silnice I/9 pod dálničním mostem u Zdib začne ve středu

Již příští středu 13. března ráno nebude možné obousměrně projet pod dálničním mostem u Zdib na silnici I/9. Na dálnici D8 u Prahy se v rámci oprav bude bourat dálniční most a bude nahrazen novým. Práce provádí EUROVIA CS pro ŘSD ČR.

Železniční most na trati Hohenau – Přerov vítězem soutěže 5th European Steel Bridge Awards

Čeští oceláři opět uspěli v evropském měřítku, když se stavba železničního mostu na trati Hohenau – Přerov stala celkovým vítězem celoevropské soutěže 5th European Steel Bridge Awards 2018 v kategorii Silniční a železniční mosty.

Oskar – rekonstrukce mostu v km 80,930 trati Hohenau (ÖBB) – Přerov

Projekt ocelového železničního mostu OSKAR musel být za daných okrajových podmínek navržen jako šikmý s úložným úhlem 41° při rozpětí 97,5 m. Jedná se o první železniční most v České republice, který využívá síťovaný oblouk.

V Plzni jde k zemi druhý z mostů přes Mikulášskou ulici

Modernizace železničních mostů přes Mikulášskou ulici v Plzni pod taktovkou Metrostavu vstupuje do druhé poloviny. Poté, co byl v loňském roce úspěšně uveden do provozu severní z dvojice železničních mostů, začal se 19. února odstraňovat most jižní. Oba nepřetržitě sloužily provozu více než sto let. Celá akce je součástí přestavby plzeňského železničního uzlu.

Návrh technologií výstavby mostů a jejich optimalizace

V současnosti je stále většina veřejných zakázek pro výběr zhotovitele inženýrských staveb a klíčové dopravní infrastruktury soutěžena s rozhodujícím kritériem nejnižší ceny nabídky. Tento stav vede nejen v inženýrském stavitelství k nabídkovým cenám pohybujícím se často na úrovni nákladů potřebných k výstavbě soutěžených staveb. U mostního stavitelství je tato situace obzvlášť markantní.

Díky SaM Česká Lípa zámecký most v Mimoni opět prokoukl!

Firma SaM silnice a mosty a.s. obhájila značku CZECH MADE za služby mostní a silniční stavitelství, má certifikován výrobek ocelové mostní zábradlí pro mosty a pozemní komunikace SAM a pro výrobek Silniční záchytný systém obdržela nově ES CERTIFIKÁT SHODY.

Vysokorychlostní trať Praha-Drážďany

V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokory­chlostních tratí. Jednou z priorit, která je zakotvena v evropské síti TEN-T jako její hlavní část, je ­vysokorychlostní spojení Praha – Ústí nad Labem, u něhož je plánováno i návazné přeshraniční propojení Ústí nad Labem – Dresden. Na realizaci záměru se podílí společnost Sudop Praha a.s.

Společnost SMP CZ dokončila rekonstrukci mostu lanové dráhy na Petřín

V září loňského roku byla zahájena rekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín. Investorem je Dopravní podnik hlavního města Prahy, projektantem firma Pontex a generální zhotovitelem společnost SMP CZ.

Rekonstrukce dálnice D1 v úseku Měřín – Velké Meziříčí, západ

Veřejností velmi sledovaná rekonstrukce dálnice D1 vstoupila díky mírné zimě do své další fáze již krátce po nástupu nového roku. Jednou ze společností, která se na její modernizaci podílí významnou měrou je Eurovia CS. Ta zde již dříve úspěšně provedla kompletní opravu úseku Šternov – Psáře.

INFRASTRUKTURA I/15 LITOMĚŘICE MOSTY EV. Č. 15-040, 15-041, 15-042 A 15-043

Soumostí Tyršova mostu, vybudované v letech 1906-1910, převádí komunikaci ze středních do severních Čech. Jde o překlenutí řeky Labe v místech, kde se do ní vlévá řeka Ohře. Tyršův most je 397,85 m dlouhý, má 8 polí o světlostech 38,95 + 6,0 x 51,3 + 50,8 metru.

Rekonstrukce mostu v km 38,816 trati Lovosice - Česká Lípa

V roce 2015 proběhla komplexní rekonstrukce železniční trati Lovosice – Česká Lípa s cílem zvýšení průjezdných rychlostí v tomto úseku. Celkem byla provedena rekonstrukce devíti mostů, upravena nástupiště v železničních stanicích a proběhla výměna železničního svršku trati.

Modernizace traťového úseku Praha Běchovice – Úvaly před dokončením

Modernizace trojkolejného úseku jedné z nejfrekventovanějších českých tratí byla ze stavebního hlediska velkou výzvou, a to nejen kvůli náročné logistice v prostoru přírodní rezervace. Realizace železničního svršku a spodku zde byla mimořádná i díky použití špičkové stavební techniky.

Novostavba silnice I/11 z Ostravy do Opavy slouží řidičům

Od poloviny října letošního roku je v provozu nový úsek Silnice I/11 vedoucí z Ostravy do Opavy, konkrétně mezi obcemi Mokré Lazce, Hrabyně, Josefovice a Velká Polom. Při realizaci tohoto díla bylo nově postaveno 122 stavebních objektů. Za vedoucího člena stavebního sdružení byla vybrána společnost Eurovia CS, a. s. – závod Ostrava.

Rekonstrukce Pražské ulice v Brandýse nad Labem

Práce na dlouhodobě připravovaném projektu rekonstrukce části Pražské ulice v centru města Brandýs nad Labem byly zahájeny v půlce února letošního roku a to za přispění čtyř investorů – Středočeského kraje, Města Brandýs nad Labem, ROP a SFDI.

Havarijní podepření mostu D1-035 na dálnici D1

Dálniční most zvaný „Malé Hvězdonice“ překlenuje D1 přes silnici II/109 a zatrubněné koryto Drahanského potoka. Z pohledu řidiče tomuto křížení dominuje nedaleký motorest Naháč. Most je třípolový, z prefabrikátů I73.

MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE KLÍČOVÝ HRÁČ VE STŘEDNÍ EVROPĚ

Skupina Mota-Engil zahájila svou činnost ve střední Evropě v roce 1997 uzavřením dvou smluv v Polsku a to na výstavbu a obnovu 142 mostních objektů na dálnici A4, sekce Wrocław-Prady a Prady-Nogawczyce.

Silniční most na III/4206 v Pouzdřanech

Most na silnici III. třídy č. 4206 přes elektrifikovanou železniční trať SŽDC spojuje obec Pouzdřany s okolními obcemi a umožňuje spojení na Brno. Mostní objekt se nachází v katastru obce Pouzdřany nad železniční tratí, která odděluje budovu základní školy od obce.

REPONT letos slaví 10. výročí založení

Společnost REPONT s. r. o. byla založena v roce 2005 jako malá regionální firma, jejíž zaměření na výstavbu a rekonstrukce mostů bylo určeno především aktivitami většinového společníka, brněnské firmy SIMOST, s. r. o. Postupem času se z malé lokální firmy stává společnost střední velikosti, která na trhu našla své místo a je pozitivně vnímána jak investory, obchodními partnery, tak i konkurencí.

Sportovní přístav Hluboká nad Vltavou

Přístav Hluboká nad Vltavou je majetkem státu, jeho provozovatelem je Ředitelství vodních cest ČR a jeho provoz zajišťuje pověřený správce.

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři