Kolový nakladač Komatsu WA475-10 – unikátní řešení problémů zítřka

Letošní veletrh Bauma v německém Mnichově byl premiérou pro unikátní stroj nové generace – kolový nakladač Komatsu WA475-10. Japonský výrobce v něm poprvé použil hydromechanickou převodovku KHMT, jejíž jednou z předností je až o 30 % vyšší účinnost při spalování paliva.

Kolový nakladač Komatsu WA475-10 – unikátní řešení problémů zítřka

Díky vynikající kombinaci této palivové efektivity, produktivity a snadného použití je nakladač ideálním řešením pro jakékoli přepravní a nakládací operace. Zákazníkům ho na českém trhu nabízí výhradní distributor stavebních strojů Komatsu – společnost KUHN BOHEMIA a. s.

KHMT je inovativní technologie od Komatsu, díky které je WA475-10 ještě výkonnější a úspornější. Variabilní převodový poměr umožňuje pracovat motoru vždy v rozsahu vysoké účinnosti. Nastavitelný systém regulace pojezdu zabraňuje protáčení kol na nestabilních površích.

Při nízkých otáčkách nabízí motor Komatsu EU-Stage V vysoký výkon a poskytuje vyšší točivý moment i výkon motoru. Systém následného zpracování kombinuje filtr pevných částic Komatsu (KDPF) a selektivní katalytickou redukci (SCR). Systém SCR dále snižuje emise NOx pomocí AdBlue®. Pokročilý elektronický systém řízení motoru stanovuje rychlost proudění vzduchu a vstřikování paliva, parametry spalování a funkce následného zpracování. Díky tomu se optimalizuje výkon a snižují emise. I u tohoto stroje KOMTRAX telematika a program péče o zákazníky Komatsu CARE nabízejí špičkovou správu a podporu vozového parku, chrání stroj před zneužitím a zaručují maximální efektivitu a provozuschopnost.

Hydraulická mechanická převodovka Komatsu (KHMT) je inovativní technologií Komatsu, která činí kolový nakladač WA475-10 ještě výkonnějším a úspornějším. Regulace s proměnlivou rychlostí umožňuje nastavit maximální rychlost stroje v celém rozsahu otáček podle požadavků prováděné činnosti. Nastavitelná regulace trakce účinně omezuje otáčení kol v obtížných terénních podmínkách.

Hydraulická rychlost může být nezávisle řízena přímo z plynového pedálu. Pro operátora nebylo nikdy snazší najít správnou rovnováhu mezi trakcí a zdvihacím výkonem. Optimalizovaný spojovací systém Z-bar poskytuje mnohem vyšší zvedací sílu a vyšší nakládkovou rychlost. Pozoruhodná rychlost zdvihu a prvotřídní stabilita stroje pomáhají zvyšovat produktivitu. Kromě toho lze nastavit dobu odezvy hydrauliky a skládání nebo zvedání na konkrétní pracoviště.



Nová a ještě uživatelsky příjemnější a prostornější kabina řidiče zaručuje maximální hladinu hluku v interiéru 70 dB. Díky pouhým čtyřem sloupům v plně prosklené kabině je zajištěna dokonalá viditelnost. Nové, vzduchem odpružené sedadlo řidiče, poskytuje optimální tlumení vibrací. Ovládací páka EPC (Electronic Pilot ­Control) namontovaná na sedadle a systém řízení s krátkou pákou zvyšují pohodlí obsluhy při používání a snižují únavu. Konzola ovládací páky je vybavena přepínačem rychlého výběru a díky 5-dimenzionálnímu nastavení si ji může podle svého upravit každý strojník. Mírně zvýšený tlak v kabině zabraňuje vnikání prachu a jiných částic. Snadný a bezpečný přístup zajišťují zadní otevírací dveře, přizpůsobené nášlapné plochy a velké zábradlí.

7palcový barevný displej monitoru s vysokým rozlišením zobrazuje řidiči všechna důležitá data, jako je stav KDPF, úroveň ­AdBlue® a spotřeba paliva. Na základě těchto údajů lze vyhodnotit a optimalizovat celkovou spotřebu stroje. Spotřeba paliva je dále snížena dalšími vlastnostmi standardního vybavení: nový nakladač automaticky omezuje točivý moment motoru v méně náročných aplikacích a také automaticky vypne motor při volnoběhu. Spotřeba paliva je tak snížena, aniž by to ovlivnilo práci nebo produktivitu.


Snadná je také údržba a čištění stroje. Radiátor má širší rozteč žeber, chladicí ventilátor se vyklopí a má standardní funkci automatického zpětného chodu. Elektrický sklopný kryt motoru umožňuje plný přístup do motorového prostoru. Boční dveře skýtají rychlý a pohodlný přístup pro každodenní kontrolu a servis. Zadní blatníky jsou standardní, měřidlo na plnicím víčku AdBlue® minimalizuje přeplnění. Náklady na servis jsou pozoruhodně sníženy, což poskytuje nižší náklady na životní cyklus.

Nakladač WA475-10

Výkon motoru    216/290 kW/HP
Objem lopaty    4,2-4,9 m3
Provozní hmotnost    25,2 t
Užitečné zatížení    7,5 t
Zatížení při převrácení    18,8 t

KUHN - Bohemia a. s.
Centrála: Čestlická 299, 251 01 Čestlice
tel.: +420 212 200 200, www.kuhnbohemia.cz

Firma

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři