Nové rypadlo DX300LC-7 Stage V navazuje na velmi úspěšnou konstrukci předchozího stroje Stage IV. Přináší velká vylepšení v oblasti pohodlí obsluhy, ovladatelnosti stroje, produktivity, provozuschopnosti a návratnosti investic se silným zaměřením na nízkou spotřebu paliva, zvýšený výkon, robustnost a všestrannost.

Zvýšené pohodlí a ovladatelnost

Nová kabina modelu DX300LC-7 kromě toho, že vyniká prostorností a ergonomií, posouvá pohodlí obsluhy a snadnost ovládání na dosud nevídanou úroveň. Vylepšená kabina je vybavena novým vysoce kvalitním sedadlem a standardně nabízí více funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerém použití rypadla.

Klíčové nové funkce v kabině


-  Nový 8palcový dotykový barevný LCD panel na přístrojové desce, který poskytuje více informací prostřednictvím o 30 % větší obrazovky
-  Integrovaný stereo systém
-  Inteligentní systém bezklíčkového startování (volitelně)
-  Vylepšený design interiéru kabiny
-  Ultrazvuková zvuková detekce překážek (volitelně)
-  LED světla (volitelně)
-  Boční ochrana (volitelně)
-  Vzduchový kompresor (volitelně)

 

360° kamery standardně poskytují plnou viditelnost kolem rypadla a umožňují obsluze pozorovat oblast v okolí stroje seshora. Pole kamer zahrnuje přední kameru, dvě postranní kamery a zadní kameru. Displej kamery je oddělen od měřicího panelu.

Nové rypadlo DX300LC-7 poháněno nejnovějším dieselovým motorem Doosan DL08, který poskytuje výkon 202 kW při 1800 ot./min a splňuje emisní předpisy pro motory Stage V.  Motor DL08 přináší nové řešení, které překračuje požadavky předpisů Stage V bez recirkulace výfukových plynů (EGR). Dále zvyšuje množství vzduchu dostupného během spalování, zvyšuje teplotu procesu a výrazně snižuje množství produkovaných pevných částic. To je kombinováno s vysoce účinnou technologií následného zpracování DOC/DPF+SCR, která zajišťuje minimální emise.

Díky nové technologii byla potřeba údržby filtru pevných částic (DPF) výrazně omezena – ta  není nutná, dokud stroj nedosáhne 8000 provozních hodin.

Modelem DX300LC-7 se společnost Doosan pokouší zajistit, aby produktivita a ochrana životního prostředí šly ruku v ruce. Zvýšená palivová účinnost motoru DL08 v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 přináší ve srovnání s předchozí generací stroje zvýšené úspory paliva, konkrétně +7 % v režimu S a +6 % v režimu P+.

Jedná se o dva z celkem čtyř režimů výkonu, které jsou nyní u modelu DX300LC-7 k dispozici, což pomáhá zjednodušit obsluhu nového rypadla ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace stroje. Obsluha může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu.

Na novém modelu DX300LC-7 je už z výroby nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro monitoring vozového parku DoosanConnect. Tento systém od spolešnosti Doosan nabízí webové řešení pro správu vozového parku, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a preventivní údržbu. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel Doosan (od 14 tun), u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.

Pro více informací o stavebních strojích Doosan navštivte www.doosanequipment.eu nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.

 

Stručné specifikace pro rypadlo Doosan DX300LC-7 s ramenem 3,1 m

-  Provozní hmotnost:  30,3 tuny
-  Hloubka výkopu:  7 305 mm
-  Dosah hloubení:  10 725 mm
-  Výška hloubení:  10 325 mm
-  Celková šířka (s pásy 600 mm):  3 200 mm
-  Výška:  3 050 mm
-  Celková délka v poloze pojezdu:  10 605 mm
-  Poloměr otáčení zadní části:  3 230 mm
-  Rypná síla na lžíci (ISO):  18,9 tuny
-  Rypná síla na rameni (ISO):  13,2 tuny
-  Pojezdová rychlost:  nízký rozsah – 3,0 km/h, vysoký rozsah – 5,5 km/h  
-  Motor (čistý SAE J1995):  6válcový Doosan DL08 Stage V,  202 kW (271 HP) při 1800 ot./min