Motorová jednotka 654.005-7 v barvách Dopravy Ústeckého kraje, tedy zeleno-žlutá, doplněná o logo Švestkové dráhy, je první z celkem čtyř, které aktuálně prochází komplexní modernizací ve společnosti CZ LOKO. V následujících týdnech by se měla první jednotka objevit na linkách společnosti GW Train Regio, používající stejný typ motorových jednotek, kde proběhne zkušební provoz.

Společnost CZ LOKO odvedla naprosto precizní modernizaci motorové jednotky, navíc ve velmi krátkém čase. Nejenže celá jednotka vypadá, jako kdyby právě sjela z výrobní linky výrobce Siemens-Duewag, ale je nově vybavena pohodlnými sedadly z produkce BORCAD a také prostorným WC s vakuovým systémem, které v původní výbavě chybělo. Samozřejmostí jsou pak zásuvky, klimatizace, Wi-Fi a další prvky moderního cestování,“ popsal modernizaci motorových jednotek generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.


 

Motorová jednotka RegioSprinter pojme 65 sedících cestujících a 100 stojících. Maximální rychlost je 100 km/h. Tu společnost AŽD Praha, která bude linku U10 provozovat, využije na rovných úsecích Švestkové dráhy. Ta se tak stane nejrychlejší regionální tratí v České republice.

Před pěti lety se Ústecký kraj rozhodl, že na některých tratích obnovíme alespoň víkendový turistický provoz, aby nezanikly. Spolupráce na Švestkové dráze došla až tak daleko, že po spuštění víkendové turistické linky T4 padl nápad obsluhovat tuto regionální trať v režimu každodenní dopravní obslužnosti. Od prosince tohoto roku tak bude jezdit každý pracovní den mezi Litoměřicemi horním nádražím a Třebívlicemi 11 párů vlaků, dalších 7 párů pak mezi Litoměřicemi a Mostem,“ uvedl náměstek hejtmana Ústeckého kraje pro dopravu Jaroslav Komínek.

Švestkovou dráhu, coby zbytný majetek, koupila společnost  AŽD Praha od státu v roce 2016. Od té doby prošla rozsáhlými opravami s tím, že v konečné fázi bude sloužit nejenom pro každodenní dopravní obslužnost Ústeckého kraje, ale také jako zkušební polygon pro nové technologie z produkce AŽD Praha. Dokonce se na Švestkové dráze budou od roku 2020 testovat autonomní vlaky bez strojvedoucích.