Před dvěma lety se tyto společnosti rozhodly profilovat pod jednotnou obchodní značkou JANČA & EMAS Group s. r. o., která nadále vystupuje pod brandovým názvem emas.cz. Co vše se za tuto dobu ve firmě událo, na to jsme se zeptali ředitele společnosti, pana Richarda Soldána.

Pane řediteli, jak proběhlo začlenění společnosti EMAS ELEKTROMATERIÁL a. s. do sku­piny JANČA V.M. s. r. o.?

Pro nás pro všechny to byla velká změna a velký posun na trhu s elektromateriálem v ČR. EMAS působil plošně v Praze a středních Čechách a specializoval se na prodej elektroinstalačních materiálů menším firmám a živnostníkům. JANČA V. M. s. r. o. byla zaměřena na zakázkovou činnost, a své prodejny měla naopak převážně na Moravě. Koupí společností EMAS jsme tak rozšířili svou síť o další 4 prodejny a dnes již nabízíme elektromateriál na čtrnácti pobočkách. Aktuálně naši působnost rozšiřujeme dodávkami na celou republiku právě díky novému e-shopu a aplikaci. Sloučení proběhlo celkem hladce, ale logistické procesy si vyžádaly svůj čas. Nyní vše funguje výborně a jsme s touto akvizicí velice spokojeni.


Proč jste se rozhodli pro přejmenování tradičních společností?

Pro tuto změnu jsme se rozhodli po důkladném zvážení všech pro a proti. Z původní společnosti Janča jsme použili zelenou barvu a přidali k ní název Emas, protože se nám tento název zdál jednodušší. Emas funguje na českém trhu 25 let a tato značka znamená zkratku pro Elektromateriál a služby, což nás plně vystihuje. Takže dnes jsme emas.cz - elektromateriál pro vás.

Pokud vím, tak jste také budovali nový centrální sklad v Ostravě. Jak ten napomohl celkové logistice firmy?

Centrální sklad je pro logistiku firmy naprosto klíčový a slouží pro všech našich 14 prodejen, pro ­každodenní obsluhu i pro zákazníky „do 2. dne“. V systému SAP máme zalistováno asi 500 000 položek. Pro tento systém jsme se rozhodli pro jeho vysokou stabilitu a bezproblémové zvládání i tohoto vysokého počtu položek. Počet skladových položek centrálního skladu je asi 20 000, přičemž v ostatních skladech si zákazníci mohou vybírat asi ze třetiny tohoto počtu. Pokud si ale zákazník do 17 hodin objedná něco z centrálního skladu, tak si toto své zboží může již 2. den vyzvednout na své pobočce. Sklad je vybaven automatickými zakladači KARDEX, které zvyšují kapacitu skladu a zároveň snižují náročnost lidské práce. Zjednodušeně lze říct, že police chodí za vámi a ne vy za policemi. V době rekonstrukce a výstavby centrálního skladu jsme byli nuceni ostravskou prodejnu uzavřít, ale po jeho dobudování jsme ji již opět otevřeli. Nově jsme také otevřeli další prodejnu v Praze na Smíchově.

Jak fungují vaše světelná studia?

K plné spokojenosti všech. V současnosti máme dvě galerie svítidel, jednu ve Valašském Meziříčí a druhou v Šumperku. Tyto galerie slouží především zákazníkům, kteří potřebují svítidla do rodinných domků nebo bytů. Nově jsme otevřeli světelnou projektovou kancelář v Ostravě, kde zpracováváme návrhy a výpočty svítidel, takže se jedná spíše o projekční činnost.



Jaké novinky chcete představit na veletrhu AMPÉR 2019?

Především se budeme prezentovat pod svou novou obchodní značkou emas.cz. a chceme zákazníkům představit převratnou novinku – MOBILNÍ ­APLIKACI tzv. EMASKU a zákaznický modul v mobilní aplikaci a také
v e-shopu, který navazuje na e-shop z loňského roku. V polovině loňského roku jsme spustili web, který obsahuje přes 240 000 produktů společně s fotkami. Na podzim jsme pak spustili mobilní aplikaci, kterou jsme nyní rozšířili o zákaznický modul.

Co to znamená v praxi?

Každý zákazník si na e-shopu nebo v aplikaci může dělat své nabídky, projekty nebo mít své oblíbené produkty. Aplikace umí číst čárové kódy z produktů a pamatuje si veškeré nákupy. Požadované produkty můžete jednoduše opakovat nebo přidávat a ubírat. Pokud na stavbě najdete produkt, který byste chtěli koupit, jednoduše načtete jeho čárový kód a obratem ho můžete objednat. Aplikace je vymyšlená pro všechny typy chytrých mobilních telefonů, ať již mají systém Android nebo iOS. Každý elektrikář si tuto aplikaci oblíbí, protože je velice rychlá, jednoduchá, intuitivní a ušetří mu spoustu času. Toto je směr, kterému věříme.

Jak vidíte výhled letošního roku?

Vzhledem k tomu, že stavební trh je stále na velmi vysoké úrovni a stavební i elektrikářské firmy mají spoustu práce, tak je pochopitelné, že i my věříme v dobrý rok. Pravdou ale je, že nějaká menší krize se už pomalu dá očekávat. Těžko říct, kdy a jaká bude? Stále ale platí, že kdo je připraven, není překvapen. U nás to v době krizí většinou fungovalo tak, že nás spíše posílily. Myslím si, že i nyní jsme na ni připraveni velice dobře.

Jaké vize a cíle máte do budoucna?

Chceme zůstat i nadále významným hráčem na trhu elektromateriálu v ČR. Jsme stabilní a silná společnost, která se opírá teď již o tři nohy své činnosti. Stále pokračujeme s velkými dodávkami na stavby, rozšiřujeme síť kamenných prodejen a tou pomyslnou třetí nohou se stal e-shop s mobilní aplikací. Jako ryze česká společnost chceme být pro naše zákazníky spolehlivým partnerem, být jim vždy k dispozici a umět naslouchat jejich přáním.

Děkujeme za rozhovor
a přátelské přijetí.

Ing. Miroslav Bindač