Stavba se nachází v extravilánu jihovýchodně od obce Vysočany u původní křižovatky silnic I/7 a I/27. Výstavba mimoúrovňové křižovatky zahrnovala realizaci mostního objektu přes silnici I/7 a dvou okružních křižovatek na silnici I/27, které řeší napojení do průmyslové zóny Triangle Žatec a doprovodné komunikace. Výstavba probíhala za provozu na velmi frekventovaných silnicích I/7 (Praha-Chomutov) a I/27(Most-Žatec).

Stavba byla realizována pro Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Chomutov. Projektantem mostního objektu byla firma Valbek, spol. s.r.o. Termín realizace červen 2008 až červenec 2009.

Rozhodujícím stavebním objektem mimoúrovňové křižovatky osmičkového tvaru je mostní objekt, který je navržen jako čtyřpólový s předpjatou mostovkou ve směrovém i výškovém oblouku. Nosnou konstrukci podpírá dvojice krajních opěr a šest pilířů. Délka nosné konstrukce je 59,85 m, šířka mostu 14,40 m, výška mostu nad terénem cca 6,2 m. Mostní objekt je navržen na zatížení podle ČSN 73 6203 - "Zatížení mostů" včetně zatížení zvláštními soupravami dle č. 91 třída A.

Objekt je založen na velkoprůměrových vrtaných pilotách délky 8,0 m o průměru 630 mm. Základové bloky všech podpěr jsou navrženy jako monolitické železobetonové. Horní plochy základových bloků jsou střechovitě vyspádovány. Opěry byly realizované jako monolitické, prosypané, železobetonové s rovnoběžnými křídly. Úložný práh je podepřen dvojicí dříků proměnné šířky. Na společném základovém bloku jsou navrženy vždy dva pilíře proměnného průřezu. Tři metry pod hlavou každého pilíře dochází na vnější straně k jeho rozšiřování pomocí obloukového náběhu.

Nosná konstrukce vrchní stavby mostu je provedena jako spojitá lichoběžníková předpjatá deska. Konstrukční výška desky činí 0,60 m. Výška desky na jejích okrajích činí 0,25 m. Náběh konstrukční výšky byl realizován na obou stranách desky na konstantní šířku vždy 2,7 m. Horní povrch desky mostovky je v jednostranném příčném sklonu 2,5 %, pouze na nižším okraji příčného řezu byl vytvořen proti spád v hodnotě 4 % na šířku 1,4 m. Uložení nosné konstrukce na spodní stavbu se realizovalo na krajních opěrách pomocí elastomerových ložisek, na vnitřních pilířích bylo provedeno pevné vetknutí. Předpětí nosné konstrukce je provedeno pomocí 14 ks 18- lanových kabelů z lan Ls Ø 15,24 mm z oceli St 1680/1860.

Na nosné konstrukci se provedly monolitické železobetonové římsy, které se kotvily pomocí kotevních prvků vlepených tmelem do předvrtaných otvorů. Příčný sklon povrchu říms je 4 %. Výška pohledového líce říms je 600 mm. Šířka levé i pravé římsy je 1,45 m.Horní povrch říms se upravil jemnou příčnou striáží. Na obou krajních římsách jsou osazena svodidla a ocelové mostní zábradlí se svislou výplní výšky 1,1 m.

Přechodové oblasti jsou atypické, protože se jedná o přesypané opěry. Násypy u opěr se prováděly z certifikovaného popílkového stabilizátu, z elektráren Komořany a Počerady, až po dokončení nosné konstrukce (tj. odstranění prostorové skruže). Celková kubatura přechodové oblasti činila 4436 m3.

Pro kontrolu mostu se vydláždilo obslužné schodiště pro zajištění přístupu pod most. Je situováno na obou opěrách vždy vpravo při pohledu ve směru příjezdu k mostu a následně schodiště pokračuje pod mostem a v ose mostu. Prostor pod mostem je u opěr vydlážděn lomovým kamenem.


VODOHOSPODÁŘSKÉ STAVBY, spol. s r. o.
Křižíkova 2393, 415 01 Teplice
tel.: 417 537 596, fax: 417 533 255
e-mail: info@vhs.cz, http://www.vhs.cz