Hlavním smyslem projektu „Uzel Plzeň, 2. stavba, přestavba osobního nádraží včetně mostů Mikulášská“, je především rekonstrukce osobního plzeňského nádraží. Z pohledu cestujících je nejdůležitější rekonstrukce jeho jižní části a to včetně nástupišť. Pro moderní a rychlejší železniční dopravu je významná rekonstrukce chebského zhlaví a přestavba zmíněných mostů. Současně s touto železniční stavbou dojde také k výrazné modernizaci a rozšíření silniční komunikace, která probíhá pod oběma mosty, což pozitivně ovlivní plynulost i bezpečnost automobilové dopravy v této lokalitě.

„Modernizace plzeňského železničního uzlu dělá radost nejen SŽDC, především samotné město i kraj si bezproblémový postup prací pochvalují. Koncem loňského roku jsme také podepsali smlouvu s vítězným sdružením, které zahájilo další část přestavby, konkrétně přesmyk domažlické tratě. Jedná se o třetí z celkového souboru pěti staveb plzeňského uzlu,“ říká náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Starý železniční most z roku 1905 s ocelovou konstrukcí se nahradí novým. Jeho mostní konstrukce je navržena jako ocelobetonová desková rámová konstrukce se zabetonovanými ocelovými nosníky. Díky rozšíření nové mostní konstrukce o 10 m na celkových 25 m se vytvoří prostor k rozšíření silniční komunikace.



Tento týden, konkrétně od 19. do 26. února 2018, se zastaví tramvajová doprava pod jižním mostem, v rámci výluky se snesou mostní konstrukce, dojde k demolici jedné z mostních opěr a provedou se další přípravné práce pro stavbu nového mostu. Ukončení prací na jižním mostu se předpokládá v červenci letošního roku. Zprovoznění Mikulášské ulice pro veřejnost je plánováno na konec letošních letních prázdnin, tedy na 31. srpna 2018.

„Dosud nejnáročnější částí projektu byla nutnost urychlit výstavbu severního mostu, abychom ještě v zimním období mohli zahájit práce na jižním. To je nezbytné pro dodržení plánovaného srpnového termínu otevření Mikulášské ulice,“ zdůraznil Roman Fuksa, ředitel divize 5 Metrostavu, která stavbu provádí.

I nadále budou pokračovat stavební práce v jižní části plzeňského nádraží, kde bude probíhat výstavba nových nástupišť a jejich zastřešení, částí servisního a východního podchodu, technologických zařízení či rekonstrukce železničního spodku a svršku. Celkově by hlavní stavební práce měly skončit na přelomu listopadu a prosince letošního roku. Úplné dokončení se plánuje na první polovinu roku 2019.