Frézování letištních ploch a vozovek

Frézováním letištních ploch a vozovek se firma Freko zabývá již od svého vzniku, tj. od roku 1991. Za uplynulých 25 let bylo vyfrézováno mnoho tisíc m2 jak živičných, tak betonových ploch hlavně na letišti Praha Ruzyně, ale i na vojenských letištích Čáslav a Náměšť nad Oslavou.

Frézování letištních ploch a vozovek

Speciální jemné frézování jsme prováděli na německých letištích Berlín – Tegel a Fridrichshafen.

Právě v dubnu letošního roku jsme byli již potřetí na berlínském letišti Tegel. Pro německou firmu Possehl Spezialbau, která se zabývá pokládkou speciálního protismykového povrchu Antiskid, jsme prováděli frézování starého povrchu před pokládkou nové vrstvy Antiskidu. Fréza Wirtgen šíře záběru 2 m měla buben osazen 1 008 kusy frézovacích hrotů. Superjemné frézování tloušťky 3 mm odstranilo starý povrch a vyrovnalo stávající asfaltový podklad. Práce probíhaly v nočních hodinách (od 23:00 do 5:00 hod.), kdy je letiště Tegel mimo provoz. Velké množství zapuštěných světel a zhoršená viditelnost práci velmi ztěžovalo, přesto bylo během tří nočních směn vyfrézováno 10 000 m2 plochy.

Také na Letišti Václava Havla v Praze Ruzyni probíhají opravy pojezdových drah ne kterých se firma Freko významně podílí. Největší letošní akcí, co se týče frézování, byla oprava TWY L, kterou prováděla firma EUROVIA CS a. s. Vzhledem ke krátkému termínu provádění opravy bylo dohodnuto nasazení čtyř velkých fréz. Dvě frézy dodala Eurovia a dvě Freko, přitom dvě z nich (po jedné od každé firmy) byly osazeny zařízením pro frézování 3D technologií pro maximální přesnost výšky vyfrézované plochy. Během čtyř dnů bylo vyfrézováno více jak 1 600 m3 živice a 1 400 m3 betonu.

Během května se firma Freko podílela frézováním živice na opravě TWY Z pro firmu Skanska a. s. a další práce v průběhu letošního roku budou jistě následovat.

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři