Na MAN můžete stavět

MAN Truck & Bus představuje na jaře nejen inovace pro stavební vozidla. Německá značka nákladních automobilů inovuje a připravuje se na veletrh Bauma 2016, který se koná jednou za tři roky v bavorském Mnichově.

Na MAN můžete stavět

Mimo prověřených systémů jako je MAN HydroDrive nebo nadstandardně silný a ekonomický motor pro stavební vozidla D38, se můžeme těšit na novinky jako je nová lehká hypoidní dvounáprava nebo aplikace pro řidiče MAN DriverConnect App.

MAN HydroDrive byl představen již v roce 2005 jako nový typ pohonu nápravy. V mnoha oborech se toto technické řešení přední nápravy poháněné hydrostatickýmim motory v kolech stalo nepostradatelným prvkem pro zvýšení trakce nebo pro zvýšení brzdného účinku v terénu. MAN tento systém v minulosti dále rozvíjel a značně vylepšil. Uložení hydraulického vedení bylo optimalizováno pro zvětšení volného místa, takže nyní lze s MAN HydroDrive konfigurovat i ty největší šíře pneumatik, dokonce i s řetězy.

Nová lehčí hypoidní dvounáprava je určena pro zvláštní vozidla, např. domíchávače betonu. V porovnání s vybavením standardních AP náprav ukazuje váha o 280 kg méně. Oproti dosavadní obvyklé hypoidní dvouose s 13t nosností lze získat výhodu 180 kg. Výše zmíněný domíchávač naloží o 180 kg betonu nebo vody více. Nové řešení hypoidní dvounápravy přináší i další výhody - díky inovativním řešením se ještě o něco sníží spotřeba. Tento typ nápravy lze zvolit pro standardní stavební vozidla s motorizací do 480 koní ve variantách odpružení pera/pera (BB) nebo pera/vzduch (BL) u TGX 6x4, TGS, 6x4 a 8x4, a také v modelu TGM 6x4. Ve středním výškovém provedení využívá tuto alternativu také TGX 6x4 BB nebo TGS 6x4 a 8x4.

Poprvé bude na Baumě vystaven nejsilnější MAN motor D38, který představuje ideální volbu pro vozidla s vysokými požadavky na výkon vozidel. S vysokým výkonem přes 500 koní si vůz i při zatížení zachovává rychlost. Typickým využitím jsou těžké přepravy s konfiguracemi náprav modelu 6x4 a 8x4. Motor D38 má pracovní objem válců 15 256 ccm a dosahuje točivého momentu 2 700 Nm při 930 ot/min ve verzi 520 koní. V případě speciálních tahačů 8x4 pro hmotnost soupravy do 250 tun činí tento točivý moment až 3000 Nm. V létě minulého roku představil MAN řadu TGX D38 s novými převodovkami TipMatic TX, která nabízí zákazníkovi nadstandardní funkce jako je vykývání se při rozjezdu nebo náklonové čidlo.

Technologickou novinkou z dílny MAN je aplikace MAN DriverConnect App, která bude prezentována v rámci systému MAN Telematics. Aplikace představuje optimální propojení mezi řidičem a disponentem, který komunikuje s řidičem v reálném čase, např. pro dosažení nižší spotřeby vozidla. Aplikace přijímá a odesílá textové zprávy a hlášení, navíc je propojena s MAN navigačním systémem. Sděluje data o trase a je nápomocná i v případě nutnosti využití asistenční služby Mobile24, kdy si důležitá data výjezdní tým jednoduše stáhne.

Všechny uvedené a mnoho dalších technologií můžete nejen vidět na veletrhu Bauma v německém v Mnichově 11. - 17. 4. 2016 v hale B4, kde bude každý den přítomen i český delegát MAN.

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři