Inovativní šetření energií s originálním designem

Společnost OKNOPLAST, jeden z předních evropských výrobců plastových oken a dveří, nabízí svým zákazníkům praktické a zároveň estetické řešení v podobě okenního systému Winergetic Premium Passive – okna s velkým prosklením, které splňuje požadavky pro pasivní dům a vyhoví i těm nejnáročnějším klientům.

Inovativní šetření energií s originálním designem

Certifikát IFT Rosenheim
Stále rostoucí potřeba energetické úspornosti klade výzvy před producenty výplní stavebních otvorů. Podmiňují to i legislativní úpravy, které stále více stupňují nároky na součinitel prostupu tepla pro celé okno. Únik tepla přes stará a nekvalitní okna přitom představuje v průměru 30 - 40 % tepelných ztrát domácnosti.

Energoúsporný okenní systém ­Winergetic Premium Passive nabízí optimální řešení v oblasti tepelné izolace a pro běžnou domácnost garantuje minimální tepelné ztráty jak v létě, tak v zimě. Okno bylo testováno renomovaným výzkumným institutem pro okenní techniku IFT Rosenheim. Výsledkem testů je certifikát, který potvrzuje vlastnosti Winergetic ­Premium Passive jako pasivního okna. Už ve standardním vybavení při použití soustavy skel s Ug = 0,6 W/m2K činí součinitel prostupu tepla pro celé okno Uw 0,78 W/m2K.

Izolační čtyřskla
Skutečný průlom v oblasti úspor energie v plastových oknech přineslo použití tříkomorového čtyřskla, vyrobeného z tabulí o tloušťce 3 mm, což zároveň umožňuje vytvářet větší prosklené plochy. Okenní systém ­Winergetic ­Premium Passive lze vybavit čtyřskly vyplněnými argonem, jejichž součinitel prostupu tepla je Ug = 0,4 W/m2K, nebo kryptonem se součinitelem Ug = 0,3 W/m2K. Okno vybavené skly s Ug = 0,3 W/m2K pak jako celek dosahuje součinitele prostupu tepla na fantastické úrovni
Uw = 0,6 W/m2K. „Čím je součinitel Uw nižší, tím jsou ztráty energie menší. Věnujte pozornost tomu, že výrobci někdy uvádí místo součinitele Uw (celé okno) součinitel Ug (pouze zasklení), což neodráží skutečnou úroveň ztrát,“ upozorňuje Juraj Koudela, obchodní ředitel společnosti OKNOPLAST pro Českou republiku a Slovensko.

Ocelová výztuha a tepelná bariéra SpaceBlock
Nový systém tepelného zesílení ­Winergetic Premium Passive je spojením velmi tuhé ocelové výztuhy (mnohonásobně ohýbaná v křídle a s uzavřeným profilem v rámu) a jedinečné tepelné bariéry SpaceBlock. Skládá se z aerogelu použitého v rámu a vrstvy polyuretanové pěny obsažené v křídle. Díky této revoluční konstrukci lze model úspěšně používat v pasivních domech.
Právě společnost OKNOPLAST určila trend využití aerogelu – materiálu s nejlepšími tepelněizolačními vlastnostmi na světě. Jelikož se skládá z 90 % ze vzduchu, je momentálně nejlehčí pevnou látkou. Pro tento materiál je typická také neobvyklá výdrž – aerogel vydrží tlak o hmotnosti až 4000-krát větší, než je jeho vlastní hmotnost. Navíc má velmi vysoké tepelně-izolační parametry. Je třikrát teplejší než ve většině oken používaný styrodur.

Elegantní tvar profilu
Neméně důležitá je také kvalita dalších komponentů, ze kterých je okno vyrobeno – zejména třída profilu či kování. Energopúsporný 7-komorový okenní profil se zastavěnou šířkou 82 mm umožňuje významně snížit výdaje na topení, čemuž napomáhají také dvě další středová těsnění, která zlepšují termoizolační vlastnosti, a pomáhají tak chránit proti chladu a hluku.
Další přidanou hodnotou okenního systému Winergetic Premium Passive je unikátní zaoblený tvar profilu z vnější strany, který je autorským projektem společnosti OKNOPLAST. Jak uvedl Juraj Koudela: „Okna jsou významným prvkem, který dotváří celkový vzhled budovy z exteriéru a jsou taktéž interiérovým doplňkem. Čím dál významnější roli hrají při výběru oken kromě technických parametrů také design a estetika.“ Celek doplňují elegantní doplňky a příslušenství řady DESIGN +, tj. klika, kryty pantů a nové bezpečnostní čepy, které byly navrženy ve spolupráci s renomovaným designovým studiem KISKA.

OKNOPLAST (www.oknoplast.cz)
patří již 20 let k expertům ve výrobě plastových a hliníkových otvorových systémů. Svým zákazníkům poskytuje služby šité na míru prostřednictvím 1800 prodejních míst v České republice, v Německu, v Itálii, v Rakousku, ve Francii, v Maďarsku, ve Slovinsku, ve Švýcarsku, na Slovensku a v Polsku. Od ledna 2012 je OKNOPLAST top sponzorem fotbalového klubu Inter Milán a od září 2013 francouzského klubu Olympique Lyon. Nejkvalitnější komponenty, automatizovaný strojový park a zejména kvalifikovaný personál jsou zárukou nejvyšší kvality výrobků společnosti OKNOPLAST.

www.oknoplast.cz

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři