Termín výstavby:
3/2008 - 2/2009

Investiční náklady:
74 212 085,74 Kč bez DPH

Popis stavby:

Celková rekonstrukce mostu, kde byla kompletně nahrazena jak nosná konstrukce tak spodní stavba novými konstrukcemi. Pro novou konstrukci bylo využito výhradně založení původního mostu u pilířů, které bylo dle potřeby zesíleno. Cílem bylo plnohodnotné nahrazení stávajícího mostu novou únosnou a technicky vyspělou konstrukcí, která bude plně vyhovovat požadavkům na most a umožňovat stávající založení mostu (má nižší hmotnost než stávající konstrukce).
Vzhledem k tomu, že nebyla k dispozici žádná dokumentace původního mostu, vycházelo se z přesného měření konstrukcí, zkušeností projektanta a poznatků z obdobných mostů budovaných ve stejném období - zejména most Korozluky.
Opěry byly řešeny jako úložný práh nasazený na jedné řadě vrtaných širokoprofilových pilot. Použity byly piloty o průměru 900 mm, vždy po jednom kuse pod každým nosníkem. Piloty byly provedeny z betonu C30/37-XC2 s výztuží z oceli 10 505. Úložný práh a závěrná zídka byly provedeny jako monolitické železobetonové konstrukce z betonu C30/37-XF4 s výztuží z oceli 10 505.
Pilíře byly vybudovány v místě původních s využitím základových konstrukcí původních pilířů. Do původních základových konstrukcí byly vyvrtány otvory pro propojovací výztuž, která byla do nich vlepena pomocí chemických kotev. Původní šachtové pilíře se v návaznosti na zjištěný technický stav sanovaly, zesilovaly nebo proinjektovávaly. Dřík pilířů je tvořen železobetonovou stěnou, která je kónická a v horní části přechází do stativa, které je do ní vetknuto. Horní plocha stativa tvoří úložný práh. Spřažená deska pole nad železniční tratí byla řešena pomocí částečně prefabrikovaných desek FILIGRAN se zabetonovanou propojovací výztuží do monolitické dobetonávky.
Hlavní nosníky mostu byly navrženy jako ocelové svařované individuálně vyráběné. Nosníky byly opatřeny oboustrannými výztuhami. Nad podporami byl k výztuhám připojen příčník spojující vždy dva sousední nosníky. Příčníky byly navrženy jako svařované ocelové tvaru I. Spřažení se železobetovou deskou mostovky bylo realizováno pomocí trnů St37-3K (profil 19 mm, délka 150 mm). Ocelová konstrukce byla provedena z oceli S355 J2G3.
Vozovka mostu byla navržena jako třívrstvá s ohledem na nutnost úpravy výškového vedení komunikace na mostě (AKMS I 40 mm, ABS I 40 mm, ABS I 40 mm). Bylo provedeno vodorovné dopravní zančení shodné se stávajícím.


VODOHOSPODÁŘSKÉ STAVBY, spol. s r. o.
Křižíkova 2393, 415 01 Teplice
tel.: 417 537 596 ,fax: 417 533 255
e-mail: info@vhs.cz, http://www.vhs.cz