Vybudována byla novostavba tramvajové trati v Radlické ulici v úseku od ul. Na Laurové k budově ČSOB, kde je umístěna smyčka. Součástí stavby jsou i nové vozovky a chodníky, opěrné a protihlukové stěny, trolejové vedení a přeložky trubních a kabelových sítí.
Na stejném staveništi současně probíhaly další dvě stavby jiných zhotovitelů:
- Měnírna (objednatel DP)
- Rekonstrukce radlického sběrače (objednatel PVS)
Zhotovitelem stavby "Prodloužení tramvajové trati do Radlic, včetně smyčky" byl závod 4 - Praha společnosti EUROVIA CS, a.s. (v době realizace ještě jako Stavby silnic a železnic, a.s.).

Radlická ulice se nachází v Praze 5. Je významnou spojnicí jihozápadní části města s centrem a má rovněž tranzitní význam. Je hlavním tahem pro příjezd do Prahy ve směru z Plzně. Proto nezbytná dopravní opatření spojená se stavbou představovala významný zásah do organizace dopravy v Praze 5. V průběhu stavby bylo nutno řešit změnu postupu výstavby s cílem minimalizovat omezení dopravy. Původní řešení předpokládalo zjednosměrnění Radlické ulice, (uzavření směru z centra) po celou dobu stavby. Dopravní situace v Praze v době výstavby však nedovolila toto opatření realizovat. Prioritou Magistrátu hl. m. Prahy bylo zachovat co nejdéle provoz v obou směrech, uzavření směru z centra omezit na nezbytné minimum. Problematické bylo i využití lokálních objízdných tras, s jejichž nadměrným zatěžováním nesouhlasil odbor dopravy městské části. Změna podmínek výstavby vyvolala i změnu technologických postupů zejména u přeložek trubních a kabelových vedení. Projektované trasy těchto sítí předpokládaly zachování provozu pouze v jednom jízdním pruhu, změna dopravních opatření si vyžádala rozčlenění těchto přeložek do většího počtu etap.

Realizace stavby při zachování provozu v obou směrech kladla zvýšené nároky nejen na koordinaci prací, ale také na opatření k zajištění bezpečnosti. Zhotovitel vyhodnotil rizika vyplývající z použitých technologií a zejména z kolize stavebních prací se silničním provozem a pohybem chodců. Zvýšená pozornost byla věnována stavu a značení provizorních jízdních pruhů ve všech etapách výstavby. Velmi náročné bylo i bezpečné převedení pěšího provozu přes staveniště, zajištění přechodů přes provizorní vozovky a přístupů do domů. Zvláštní důraz byl kladen na trvalé zajištění bezpečného přístupu ke škole.

Díky úsilí a dobré spolupráci všech partnerů na straně objednatele i zhotovitele se podařilo stavbu i za změněných podmínek dokončit v původně plánovaném termínu, ve velmi dobré kvalitě a především bez úrazů.

Popis stavby:
Hlavní objemy:
délka koleje 1 482 m
plocha vozovek 6 959 m2
plocha chodníků 6 289 m2
plocha protihlukových stěn 4 675 m2
další zpevněné plochy 6 300 m2

Základní informace:
Název stavby: Prodloužení tramvajové trati do Radlic, včetně smyčky
Objednatel: Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Mandatář: Inženýring dopravních staveb, a.s.
Projektant: METROPROJEKT Praha a.s.
Zhotovitel: Stavby silnic a železnic, a.s., závod 4 - Praha
Hlavní stavbyvedoucí: Jiří Hájek
Smluvní cena: 334 mil. Kč
Termín zahájení: 22. 8. 2007
Termín dokončení: 28. 8. 2008
Hlavní subdodavatelé: Elektroline, Edikt, Metrostav, PSVS, Hans Wendel, Swietelsky, Elektrizace Praha, Pražské služby


EUROVIA CS, a.s., závod 4 - Praha
K Hájům 946, 155 00 Praha 5
tel.: 235 005 300, fax: 235 005 202
e-mail: karel.hanzal@eurovia.cz
http://eurovia.cz