Buderus je značka kvalitní tepelné techniky, celosvětově známá více než 285 let. Na český trh vstoupila společnost Buderus v roce 1993 a vybudovala vlastní moderní provozní areál v Praze 10 – Štěrboholích. V roce 2007 došlo ke sloučení firmy Buderus tepelná technika Praha, spol. s r. o. se společností BBT Thermotechnology CZ s. r. o. a od ledna 2008 nese firma obchodní název Bosch Termotechnika s. r. o., obchodní divize Buderus. V současné době nabízí značka Buderus široký topenářský sortiment pro instalaci kompletních otopných systémů a zařízení pro ohřev teplé vody, například plynové či olejové klasické i kondenzační kotle, solární systémy, tepelná čerpadla, zásobníky teplé vody, otopná tělesa a další velkoobchodní zboží, jako jsou třeba měděné trubky, oběhová čerpadla nebo vodní filtry.
O aktuální situaci i plánech na příští období jsme hovořili s obchodní ředitelkou divize Buderus, Ing. Miladou Srpovou.

Jak široký je vámi nabízený sortiment a které produkty považujete za stěžejní?

Pod značkou Buderus nabízíme opravdu široké portfolio výrobků, které pokrývají v podstatě všechny požadavky na vytápění a ohřev teplé vody v rozsahu od 2 do 1 850 kW. Pro vlastníky rodinných domů máme připraveno řešení v podobě kondenzačních kotlů menších výkonů, které jsou známy pod označením Logamax plus. Pro větší aplikace, například pro bytové domy, dokážeme nabídnout řešení v podobě solárních systémů Logasol, které lze kombinovat s již zmíněnými kotli Logamax plus, a to v kaskádách až do 800 kW. Pro všechny typy aplikací jsou pak určena tepelná čerpadla řady Logatherm, která díky své účinnosti patří mezi špičku na trhu.
Pod hlavičkou Bosch Termotechnika nabízíme také sortiment průmyslových kotlů, které byly dosud známy pod názvem Loos a od poloviny letošního roku jsou nabízeny pod označením Bosch. Našim zákazníkům nabízíme pod značkou Bosch sortiment teplovodních, horkovodních a parních kotlů, kogenerační jednotky a další příslušenství kotelen, čímž pokrýváme poptávku i v oblasti průmyslových aplikací.

Vývoj v oblasti topenářské techniky neustále pokračuje a směřuje k energeticky úsporným řešením. Co můžete zákazníkům v této oblasti nabídnout?

Samozřejmě i naším cílem je nabídnout zákazníkům úsporné řešení vytápění s adekvátní návratností jejich investice. Jako jedni z mála už při projektování zařízení nabízíme možnost technické podpory projektantům či architektům, kteří hledají komplexní systémová řešení pro své zákazníky – investory. Jen funkčně navržený systém může přinést očekávanou úsporu. Uvědomujeme si, že návrhem to nekončí, poskytujeme tedy plnou technickou podporu i montážním firmám při samotné realizaci zakázky.

Jaký je váš systém prodeje?

Náš systém prodeje je na českém trhu poměrně unikátní tím, že se orientujeme přímo na montážní partnery. Z tohoto důvodu vznikla topenářská prodejní centra Buderus, která naleznete v sedmi městech po celé České republice. Ta disponují kvalitním skladovým zázemím, velká část běžně potřebného zboží je ihned k odběru, případně do několika hodin k dodání z centrálních skladů v Praze. Kromě vlastního širokého portfolia produktů značky Buderus zde nabízíme i rozsáhlý sortiment systémového příslušenství a dalšího topenářského zboží. Prodejní centra Buderus jsou rovněž využívána pro odborná školení a další aktivity, při nichž se pravidelně a rádi setkáváme se zákazníky.

Jak byste zhodnotila uplynulý rok a jaké aktivity připravujete pro nadcházející období?

Rok 2012 hodnotím pro značku Buderus a taktéž pro značku Bosch (Loos) jako velmi úspěšný a chtěla bych tímto poděkovat všem našim zákazníkům a také našim pracovníkům za dosažené výsledky. V oblasti úsporných nástěnných kondenzačních kotlů a tepelných čerpadel jsme zvýšili podíl na trhu a v oblasti solárních systémů a stacionárních kotlů nás příjemně překvapilo množství realizovaných instalací.
V současné chvíli probíhají přípravy na veletrh Infotherma, který se uskuteční v polovině ledna v Ostravě. Zde již budeme prezentovat zákazníkům novinky, které přicházejí na trh v první polovině příštího roku. Kromě představení nových produktů nás čeká plno dalších aktivit, kterými se budeme snažit i nadále udržet trend kvalitní spolupráce s našimi obchodními partnery. A věřím, že touto cestou společně dokážeme i v roce 2013 dosáhnout pozitivních výsledků.

Děkujeme za rozhovor
Ing. Jiří Zahradnický