Tiskové konference se zúčastnili generální ředitel společnosti, Ing. Martin Borovka, obchodní ředitel, Ing. Zdeněk Synáček, finanční ředitel Grégoire Pinasseau a tisková mluvčí, paní Iveta Štočková.

Z úvodního slova generálního ředitele Martina Borovky vyplynulo, že uplynulý rok byl pro Skupinu SSŽ úspěšný. Dosáhla konsolidovaného obratu 23 miliard korun. Hospodářský výsledek po zdanění činil podle mezinárodních standardů 925 miliónů korun. Dále dodal: "Hospodářského výsledku si velmi ceníme především kvůli současné situaci na trhu. Sami jsme zaznamenali klesající poptávku ze soukromého sektoru, o to více se koncentrujeme na zakázky z oblasti místních samospráv."

Po úvodním hodnocení generálního ředitele se ujal slova obchodní ředitel EUROVIA CS, Zdeněk Synáček, a nastínil obchodní strategii společnosti pro nejbližší období. Řekl: "Skladba zakázek společnosti je obdobná jako v předchozích letech, jednoznačně převládají silniční stavby se 60 %. Jejich podíl ale mírně klesá ve prospěch kolejových staveb. V dalších letech se chceme také koncentrovat na úpravy městských center, speciální stavby jako čistírny odpadních vod či výrobu a konstrukce protihlukových stěn."

V minulém roce společnost dokončila několik významných projektů. Železniční Nové spojení pomohlo zrychlit kolejovou dopravu v Praze, stejně se dařilo i při prodloužení tramvajové trati do pražských Radlic. Ze silničních staveb se podařilo dokončit dvě etapy spojnice mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou a další část Pobřežní ulice v Praze. Na Slovensku společnost dokončila práce na stavbě dálnice v úseku Mengusovce - Jánovce. "Ze zahájených projektů bych zmínil rychlostní silnici R6 Sokolov - Tisová, nebo elektrizaci železniční trati Zábřeh - Šumperk,"doplňuje Borovka.

Druhá část tiskové konference byla věnována prezentaci nového jména společnosti a vizuální podobě.

Nové jméno EUROVIA CS mnohem lépe vystihuje současné obchodní záměry společnosti, reaguje na současný trend otevřené evropské ekonomiky. "Směřujeme k dalšímu posílení pozice v oboru stavebnictví. Chceme zdůraznit omládnutí a modernizaci společnosti, mnohem lépe se nám také bude dařit komunikovat široké portfolio našich služeb,"říká Borovka. Skupina EUROVIA CS i nadále bude zdůrazňovat hodnoty jako je inovativní přístup, kvalita práce a postoj k životnímu prostředí.

Celý proces rebrandingu trval několik měsíců a zahrnoval změny korporátních dokumentů a tiskovin, oblečení zaměstnanců, propagačních předmětů, webových stránek či firemního profilu a brožury. Nejviditelnější změny se odehrály v novém označení budov, staveb a veškeré pracovní a dopravní techniky. "Rebranding však není jen pouhou změnou vnějšího kabátu. Naopak, je to mimořádná příležitost zaměřit se hlouběji na naše vnitřní procesy a v souvislosti s rebrandingem zvýšit kvalitu našich služeb a především zjednodušit komunikaci s partnery a veřejností,"doplnil Ing. Martin Borovka.

S využitím materiálů EUROVIA CS, a.s.
Ivo Románek