Chcete bazén? Nechte to na nás, říká Mountfield

Za více než dvacetiletou historii si v Mountfieldu zákazníci pořídili více než 273 tisíc bazénů. Ale jaká byla letošní sezona? Ptáme se Františka VŠETEČKY z divize bazénů Mountfield.

Chcete bazén?  Nechte to na nás, říká Mountfield

Narážíte na ekonomickou krizi? Budete se asi divit, ale letošek patří co do počtu prodaných bazénů v Mountfieldu k jedněm
z nejlepších roků v historii. Navíc ještě nekončíme, spousta bazénů, příslušenství a také bazénových zastřešení se totiž prodá ještě během září.

Díky právě probíhající posezónní akci?

Ano. Během léta byla dokončena stavba stovek rodinných domů a jejich majitelé se ještě před koncem sezóny pouští do realizace bazénů. Má to své výhody. Stihnou tak i závěrečné úpravy zahrady a okolí nového bazénu a příští rok si už budou jen užívat báječného koupání.

Na obou trzích je samozřejmě celá řada prodejců bazénů. Čím se od nich odlišujete?

Určitě ohromnými zkušenostmi, které jsme za dobu existence nasbírali. Dále našimi dlouholetými kontakty s nejlepšími výrobci a vývojáři bazénů v EU i v USA. Tím, že neustále sledujeme všechny nejmodernější trendy. A tím, že jsme si vybudovali pověst velmi kvalifikované firmy, která je schopna co do sortimentu a výbavy bazénů vyhovět prakticky jakémukoliv požadavku. A především poskytnout zákazníkům v bezkonkurenčně široké síti 72 prodejních center příjemné, snadno dostupné a komplexní služby. Od poradenství při výběru, přes pomoc například s financováním nákupu až po prvotřídní realizaci a uvedení bazénu do provozu. Zjednodušeně řečeno: stačí si na konkrétní bazén jen ukázat. Ostatní může zákazník nechat na nás.

Hovoříte o široké nabídce. Proč jste tak rozkročeni, když jiní prodejci nabízejí jen jeden či dva typy?

Díky té šíři dokážeme oslovit celé spektrum zákazníků. K nám může přijít ten, kdo žádá maximální luxus, ale i ten, kdo si přeje hezký rodinný bazén s plným komfortem, ale nemůže, nebo nechce příliš utrácet. To je naše ohromná konkurenční výhoda.

Buďte konkrétní, o jaké bazény je dlouhodobě největší zájem?

Je jich víc. Například jde o americké kompozitní bazény Fort Wayne. Ty jsou unikátní tím, že jejich konstrukce je tvořena ze speciálních panelů z kompozitních materiálů. Takže je z nich možné postavit bazény v ohromné škále tvarů a velikostí a vybavit je i atraktivním širokým vstupním schodištěm. Mohou mít i dvojúrovňové dno s mělčinou pro děti a hlubší částí pro skákání do vody. Na výběr je bohatá paleta 25 různých barev a vzorů vnitřního fóliového obložení.

Hitem jsou bazény Calypso z velmi pevného sklolaminátu. Povrch je opatřen speciálními gelovými barvami, které těmto bazénům dodávají mimořádnou eleganci a vysokou odolnost vůči UV záření. Nespornou výhodou sklolaminátových bazénů oproti svařovaným plastovým bazénům je pevné monolitní provedení a zcela hladký vnitřní povrch bez jakýchkoliv k praskání náchylných svarů.

Další skupinou jsou luxusní keramické bazény. Za svou popularitu vděčí originálnímu vzhledu, dosaženému aplikací speciálně vyvinutých barev s 3D efektem. Unikátní je také struktura stěn, jejichž jádro tvoří keramická vrstva, která dodává bazénu jedinečnou pevnost a slouží také jako skvělá tepelná izolace.

A do čtveřice bych uvedl fóliové bazény, tedy bazény řady Ibiza. Jejich konstrukci tvoří silnostěnný pozinkovaný plech s antikorozním plastovým nástřikem. Vnitřek pak tvoří lehce vyměnitelná zpevněná fólie s UV filtrem a atraktivním mozaikovým vzorem.

Proč mají Češi a Moravané o bazény takový zájem? Je možné ještě říkat, že bazén na zahradě je luxus?

V podstatě jde o souběh více faktorů. Prvním z nich je změna životního stylu, kdy se zahrady z dříve užitkových mění na relaxační prostor. Mnoho lidí také nechce z ekonomických nebo i bezpečnostních důvodů cestovat k moři nebo dojíždět k nějakému rybníku, který je často plný sinic a jiných nečistot. Tuzemské rodiny se prostě chtějí koupat v soukromí, po celé léto, v čisté a teplé vodě. A hlavně už nejde o žádný luxus. Ceny bazénů totiž v posledních letech klesly natolik, že jsou dostupné každému.

Jakým vývojem vlastně český a slovenský bazénový trh prošel za poslední roky?

To je zajímavá otázka, prošel totiž výraznými změnami. A to nejen z pohledu používaných materiálů a technologií, ale také strukturou poptávky. Zákazníky, kteří si pořizují bazén k už dokončenému domu jako úplně poslední „doplněk“ zahrady, postupně nahrazují zákazníci, kteří jeho nákup plánují v předstihu. Tedy už v rámci projektové přípravy budoucího obydlí a architektonického řešení zahrady. To má samozřejmě řadu výhod vyplývajících ze zjednodušení a zefektivnění stavby. Při souběžné realizaci bazénu a domu lze totiž využít nasazenou techniku i pracovní sílu. V současnosti jsou bazény stále
častěji i součástí developerských projektů. Má to logiku. Bazén umožňuje vést moderní a zdravý životní styl a současně zvyšuje atraktivitu nemovitosti.

Jste také výrobci a exportéři některých typů bazénů…

Ano. Zhruba před osmi lety jsme usoudili, že by bylo správné zúročit všechny zkušenosti a pustit se i do vlastního vývoje a výroby. A tak vznikla ucelená řada sklolaminátových bazénů Calypso, zapuštěných bazénů Ibizanadzemních bazénů Azuro.
Po obrovském úspěchu na českém a slovenském trhu jsme se rozhodli tyto bazény rovněž exportovat. Od Švédska přes Polsko, Německo až třeba po Rusko. Ale nejde jen o bazény, Mountfield je rovněž jedním z největších středoevropských výrobců a prodejců bazénových zastřešení.

Viděl jsem váš stánek na jedné z největších světových wellness&spa výstav ve francouzském Lyonu, kde jste vaše výrobky vystavovali…

…nevystavujeme jenom tam, ale také ve Španělsku a jinde. Na veletrhy, aktuálně třeba na zářijovou SPOGA do Německa, však jezdíme i kvůli novinkám v oboru. Tyto akce jsou pro nás cenným zdrojem informací, neustále na nich sondujeme a hledáme, co zajímavého bychom mohli přinést i českým zákazníkům. Každý nový výrobek, dříve než jej zařadíme do sortimentu, pečlivě a dlouhodobě testujeme, abychom si byli jisti, že našim zákazníkům nabízíme jen to nejlepší.

Stalo se, že jste některou z novinek do prodeje nezavedli?

Ale ano. Stalo se to například u některých tzv. inteligentních systémů na ovládání bazénových technologií nebo u systému Vantage na odstraňování nečistot z bazénu. Vypadá na první pohled zajímavě. Ale po důkladném testování jsme došli k závěru, že jde o systém, který je z hlediska instalace i provozu pro zákazníky komplikovaný, zbytečně přetechnizovaný a drahý. Proto jsme se rozhodli jej do nabídky nezařadit.

Takže není nad klasický bazénový vysavač?

Přesně tak.

Kam se podle vás posunul trh s bazénovým vybavením?

Velmi rychle roste. Ještě před pěti šesti lety bylo například tepelné čerpadlo na ohřev bazénové vody skoro neznámým luxusem. Dnes jich prodáváme ročně desítky tisíc. Výrazně stoupá prodej automatických i poloautomatických bazénových vysavačů, salinátorů, dávkovacích stanic, plaveckých protiproudů a bazénových zastřešení. Mimochodem, společně se zastřešením dnes už prodáváme každý druhý bazén. Důvody toho všeho jsou nasnadě. Lidé vyžadují stále komfortnější koupání v příjemně teplé vodě a snazší obsluhu bazénu a údržbu vody. Prostě si chtějí s minimem starostí maximálně užívat.

Děkujeme za rozhovor
Jaroslav Pospíšil

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři