České Radiokomunikace jdou cestou zkvalitňování služeb a individuálních řešení

Programy televizí a rádií nás provázejí od útlého věku po celý náš život. Obdobně, jako se vyvíjíme my, naše osobnost i naše zájmy, stejně a možná i rychleji se mění technologie, díky kterým můžeme tato média denně sledovat.

České Radiokomunikace jdou cestou zkvalitňování služeb a individuálních řešení

Stěžejním faktorem dobrého příjmu televizního či rozhlasového vysílání je kvalita signálu. Část veřejnosti již mohla zaregistrovat, že v současné době dochází právě v šíření signálu k zásadní změně. Původně analogový je postupně nahrazován digitálním.

Jedničkou na trhu vysílacích služeb v ČR je společnost České Radio­komunikace. Ty jako první na území ČR zahájily digitální vysílání. O vývoji postupné digitalizace na území ČR, ale i o dalších službách akciové společnosti České Radiokomunikace jsme měli možnost hovořit s výkonným ředitelem firmy pro obchod a marketing, panem Davidem Mašátem.

Jaké jsou v současné době hlavní směry činnosti společnosti České Radiokomunikace?

České Radiokomunikace jsou tradičním poskytovatelem vysílacích služeb, což je pro veřejnost pravděpodobně nejviditelnější oblast našeho podnikání. Naše společnost je však také největším ­alternativním telekomunikačním operátorem, poskytujeme služby rezidentním zákazníkům, společnostem i velkým korporacím. Máme vlastní páteřní síť, takže poskytujeme služby připojení k internetu a datové a hlasové služby na vlastní infrastruktuře.

V současné době dochází k přechodu šíření analogového televizního signálu na digitální. V jaké fázi se tato změna na území ČR nachází? Jaký bude další vývoj a kdy bude celý proces ukončen?

Počátek digitalizace na území České republiky můžeme datovat již od roku 2000, kdy České Radiokomunikace spustily první experimentální vysílání rozhlasového a televizního signálu v digitální podobě. Od roku 2005 se vysílá řádně a k dnešnímu dni pokryly České Radiokomunikace digitálním signálem více než 50 % české populace. V procesu digitalizace televizního vysílání jsme vázání vládním nařízením, Technickým plánem přechodu, který stanoví, že poslední analogové vysílání na území republiky bude ukončeno nejpozději v červnu 2012. Do té doby již musíme vystavět novou digitální vysílací infrastrukturu pokrývající více než 98 % populace České republiky.

Jaké výhody přinese příjem digitálního signálu běžným uživatelům?

V porovnání s analogem přinese digitální vysílání divákům v první řadě vyšší kvalitu obrazu, zvuku a širší programovou nabídku. Již nyní mohou diváci přijímat bezplatně několik nových televizních programů. V analogovém terestrickém vysílání byly běžně dostupné čtyři programy, nyní se v digitálních sítích vysílá 12 programů a věříme, že do skončení digitalizace ještě nějaké přibudou.

Jaké služby nabízí Vaše společnost v oblasti telefonování a připojení k internetu?

Jak už jsem zmínil, České Radiokomunikace disponují vlastní páteřní sítí a využíváme mnoho moderních technologií pro to, abychom zákazníkům uměli nabídnout individuální řešení přesně na míru. Všechny poptávky do detailů probíráme se zákazníkem a snažíme se navrhnout komplexní telekomunikační balíček. Hlasové služby, datové služby, připojení k internetu. Všechny služby je možné kombinovat, nestane se tak, že platíte za něco, co nevyužijete. Pro firemní zákazníky nabízíme služby na bázi pevných sítí technologie ­xDSL, ale máme také mnoho služeb využívajících bezdrátové technologie. Nejnovější inovací v tomto směru je spuštění služeb na technologii WiMAX, která je vysoce spolehlivá a perspektivní pro další rozvoj.

Co nám můžete říci o Vámi nově nabízených vysokorychlostních bezdrátových technologiích připojení k internetu Wimax?

WiMAX technologie není v České republice příliš běžná, ale v zahraničí je používána mnoha telekomunikačními operátory pro poskytování pevných i mobilních služeb. Prostřednictvím WiMAX ČRa poskytují služby středním a menším společnostem, ale také lidem, kteří pracují doma a domácnostem, a to primárně v oblastech, které nejsou na pokrytí ADSL a SHSDL sítí Českých Radiokomunikací. V podmínkách ČR je WiMAX optimální technologií pro poskytování vysokorychlostního Internetu, telefonních služeb, a to včetně připojení pobočkových ústředen středně velkých společností a datových služeb.

A jaké jsou hlavní výhody této technologie?

Služby postavené na WiMAXu mohou být poskytovány i mimo přímou viditelnost mezi základnovou stanicí a terminálovou stanicí zákazníka. To výrazně zvyšuje a zlepšuje pokrytí území telekomunikačními službami. Je to ideální telekomunikační řešení pro místa, kde je nedostatečné pokrytí pevnými sítěmi, například z důvodu vyčerpané kapacity sítě. Velkou výhodou WiMAXu jsou také symetrické rychlosti, a to až 5/5 Mbit/s. Nezanedbatelným benefitem je zcela jistě také to, že doposud není znám případ prolomení zabezpečení WiMAX sítě. To je také jeden z důvodů preference WiMAX před jinými bezdrátovými technologiemi.

Jakým skupinám zákazníků jsou Vaše služby a produkty určeny?

Naše služby nabízíme jak domácnostem a živnostníkům, tak různě velkým firmám. Zákaznicky vidíme velký potenciál ve firemním segmentu, zvláště u malých či středních firem a korporací. Tito zákazníci jsou velmi citliví na dostupnost a spolehlivost služeb, poskytujeme jim tedy služby, které máme prověřené a víme, že dokážou dostát jejich náročným požadavkům. Firemním zákazníkům poskytujeme garance dostupnosti, kvality datového přenosu a další.

Jaké další služby poskytujete firemním zákazníkům a jaké jsou jejich výhody?

Jak už jsem se zmínil, nabízíme služby na mnoha technologických platformách. V oblasti připojení k internetu pomocí technologie xDSL jsou jistě zajímavé naše SHDSL služby, které zaručují symetrické varianty přenosu směrem k zákazníkovi i rychlé odesílání dat. To je v případě odesílání velkých souborů jistě velká výhoda. Díky naší vlastní kvalitní přenosové síti můžeme zákazníkům zaručit vysokou přenosovou rychlost a také garantujeme vysoké SLA, což je garance dostupnosti služeb. To ještě stále není v českých podmínkách běžné.

Nabízíte také hlasové služby? Pokud ano, jak vidíte jejich vývoj v budoucnosti?

Hlasové tarify jsou historicky velmi důležitou součástí našich služeb. Volání v rámci naší sítě je pro všechny zákazníky zdarma, což například pro vícepobočkovou společnost představuje nemalé úspory. Problémem není ani přenositelnost čísel, kterou firemním zákazníkům nabízíme zdarma. Intenzivně se také zaměřujeme na telefonování přes IP protokol, hlasové tarify na bázi VoIP implementujeme do balíčků služeb pro naše firemní zákazníky stále častěji. V této oblasti plánujeme ještě několik inovací, které by našim zákazníkům přinesly ještě výraznější úspory.

Kde vidíte další možnosti rozšiřování Vaší zákaznické struktury a zvyšování zájmu o Vaše služby?

České Radiokomunikace neprodávají technologie, my prodáváme služby, nabízíme zákazníkům individuální řešení odpovídající jejich požadavkům a potřebám. Hledáme společně efektivní řešení tak, aby co nejlépe splnilo zákazníkovo očekávání. Můžeme však pro tato řešení využívat mnoho druhů technologií, jak už jsem se zmínil, čerstvě jsme teď do našeho portfolia připojili vysoce kvalitní bezdrátové služby na bázi WiMAXu. V hlasových službách se nyní intenzivně zaměřujeme na VoIP (služba Business e-Call), v datových službách pak pokročilé datové sítě jako jsou například IP/MPLS.

Děkujeme za rozhovor
Ivo Románek

Fotogalerie

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři