Skandinávská logistická společnost Bring Frigo, zabývající se přepravou potravin, byla jedním ze zúčastněných provozovatelů dopravy, kteří předestřeli řešení dosažitelné v dohledné době. Společnost je pevně přesvědčena, že do roku 2015 bude schopna snížit svou uhlíkovou stopu o 30%. Rozhodující političtí činitelé, představitelé zájmových organizací a provozovatelé dopravy se sešli, aby diskutovali o tom, jak může odvětví dopravy čelit výzvám týkajícím se životního prostředí a současně zachovat vysoký stupeň služeb a efektivitu dopravy.

Leif Östling, prezident a výkonný ředitel společnosti Scania, podotkl, že po Evropě jezdí stárnoucí populace těžkých vozidel. V roce 1995 vyhovovalo 90% všech evropských komerčních vozidel nanejvýš první emisní normě Euro. Dnes je to už 15 let, kdy více než polovina všech komerčních vozidel stále splňuje pouze normy Euro 1 a 2, a to i navzdory existenci normy Euro 5.

"Protože obnova populace vozidel postupuje pomalu, je důležitější, abychom plně využily dostupné prostředky ke snížení emisí oxidu uhličitého. To zahrnuje delší kombinace tahačů a návěsů, kvalitnější logistické systémy, alternativní pohonné hmoty a školení řidičů spolu s efektivními podpůrnými systémy, "poznamenal Leif Östling.

Školení řidičů představuje nejrychlejší způsob, jak snížit uhlíkovou stopu dopravy.
"Víme, že rozdíl mezi zkušenými a méně zkušenými řidiči může dosahovat až 20% celkové spotřeby paliva. Pomocí školení řidičů a podpůrných systémů můžeme jednoduše snížit spotřebu o 10%. Dosažení podobných výsledků prostřednictvím vyvíjení motorů by nám trvalo přibližně 6 až 7 let, "podotkl Leif Östling.

V závěrečné debatě se účastníci shodli na tom, že odvětví dopravy musí využít všech prostředků ke snížení emisí CO2. Profesor Michel Savy, ředitel Observatoře dopravní politiky a strategie v Evropě, poznamenal: "bohužel neexistuje jediné řešení, a proto musíme trpělivě přijímat jedno po druhém."

Martin Lundstedt, výkonný viceprezident společnosti Scania a ředitel prodeje podnikových a licencovaných produktů, vyzval k vytvoření stabilnějšího politického rámce, který by zákazníkům pomohl rozhodnout se, do které technologie a paliv investovat. "Potřebujeme lepší pokyny a dlouhodobě udržitelnou politiku, která zákazníkům umožní udělat investiční rozhodnutí s perspektivou 6 až 9 let."